Creatorul nipon al celebrei figurine "Hello Kitty", grupul Sanrio, a anunţat, ieri, realizarea unei versiuni a personajului, ornată cu diamante, topaze, safire şi alte pietre preţioase, sub forma unei păpuşi originale a cărei valoare este de 15,6 milioane de yeni (125.000 de dolari), informează AFP.
Figurina concepută pentru a marca aniversarea a 35 de ani de la lansarea celebrei pisici roz a fost prezentată ieri, la Salonul de ceasuri şi bijuterii "Baselworld 2009" din Elveţia. Păpuşa a fost realizată în colaborare cu firma austriacă Swarovski, specializată în şlefuirea obiectelor de cristal şi a pietrelor preţioase.
Versiunea aniversară a "Hello Kitty" are 10,5 centimetri înălţime şi cântăreşte 569 de grame, fiind intitulată "Super Hello Kitty Jewel Doll". Dintre pietrele preţioase cu care a fost ornată figurina fac parte un diamant, 1.939 de topaze albe, 403 safire roz, o citrină (o varietate de cuarţ galben) şi multe alte pietre preţioase.
Data, locul şi modul de comercializare a acestei figurine rare nu au fost deocamdată stabilite, se arată într-un anunţ făcut de fabricantul "Hello Kitty".
"Kitty-chan" are numeroşi fani, între care unii extrem de bogaţi şi care nu există să cheltuiască adevărate averi pentru a putea să achiziţioneze o reprezentare a acesteia, devenită simbolul blândeţii şi al păcii pentru mai multe generaţii de fetiţe. Astfel, un japonez a plătit 10 milioane de yeni (circa 80.000 de euro) pe o altă bijuterie "Hello Kitty", scoasă la licitaţie în urmă cu câţiva ani.
Kitty, animalul al cărui chip a depăşit toate graniţele, inventat în 1974, a devenit cel mai profitabil produs al companiei Sanrio. Imaginea Kitty decorează mii de alte articole, precum articole de îmbrăcăminte, accesorii de modă, aparate electronice şi electrocasnice, obiecte decorative de interior, comercializate în 70 de ţări.
Kitty, la fel cum este Mickey Mouse pentru familia Disney, reprezintă o figură proeminentă, are o mulţime de susţinători şi reprezintă marea vedetă a celor două parcuri tematice din Japonia.