Oamenii de ştiinţă au vrut să afle dacă elevii de gimnaziu reuşesc să rezolve mai uşor problemele de geometrie atunci când le sunt puse la dispoziţie indicii adaptate propriului fel de a gândi.
Stilurile cognitive identificate au fost catalogate astfel: cel verbal, cel spaţial şi cel bazat pe forme. În urma experimentului, s-a constatat că, indiferent de tipul indiciilor oferite, gândirea spaţială şi cea verbală s-au dovedit folositoare pentru rezolvarea problemelor de geometrie, în timp ce gândirea bazată pe forme nu a fost aşa de eficientă în acest caz.
Concluzia studiului este că problemele de geometrie se rezolvă cel mai bine adoptând anumite stiluri de gândire.
„Cercetările noastre ar putea avea un impact pozitiv asupra metodelor de predare a geometriei şi a matematicii în general”, au explicat autorii studiului. „Putem spune că a-i învăţa pe elevi cum anume să gândească spaţial, cum să folosească şi cum să păstreze în minte imaginile poate fi o modalitate eficientă de a spori performanţele obţinute la geometrie. Prin urmare, este foarte important ca elevii să ia în considerare şi alte stiluri de gândire, nu doar abordarea pe care o învaţă în timpul primelor ore ale acestei materii”, au mai spus oamenii de ştiinţă.