Persoanele bolnave trebuie să stea acasă în loc să vină la serviciu, în ciuda crizei economice mondiale, potrivit opiniei directorilor britanici din sectorul bancar, afirmă directorul Camerei de Comerţ din Marea Britanie (BCC), relatează Reuters.
Aproape trei sferturi din directorii britanici consideră că angajaţii lor care nu se simt bine ar trebui să stea acasă pentru a se însănătoşi, în loc să vină la birou, potrivit unei anchete efectuate în Marea Britanie, pe un eşantion de 1.000 de cadre de conducere.
"În situaţia economică actuală, angajaţii simt nevoia mai mult ca oricând să meargă dincolo de simţul datoriei şi să vină la muncă, chiar dacă suferă de o maladie infecţioasă", a declarat Chris Hannant, directorul BCC.
"Totuşi, nu aceasta este calea pentru a face o impresie pozitivă", a adăugat Hannant.
Ancheta realizată de BCC, sprijinită de clinica medicală Benylin, a relevat faptul că 73% dintre angajatori preferă ca angajaţii lor care sunt bolnavi să stea acasă până se însănătoşesc, deoarece, în opinia lor, personalul care nu are un tonus bun nu poate fi productiv.
Totodată, angajatorii sunt îngrijoraţi din cauza "efectului de domino" creat de un angajat bolnav care vine la serviciu şi îi îmbolnăveşte pe ceilalţi angajaţi, contribuind astfel la răspândirea virusurilor în cadrul companiilor.
Cu toate acestea, un alt sondaj de opinie efectuat printre angajaţii britanici a dezvăluit faptul că aceştia se simt vinovaţi dacă cer o zi liberă pe motiv de boală, deoarece 57% dintre ei au declarat că trebuie să fie extrem de bolnavi pentru a decide să stea acasă.
Angajaţii din domeniul bancar din Marea Britanie sunt cei care şi-au luat cele mai puţine zile libere pe motiv de boală în 2007, fiind urmaţi în acest clasament de personalul din industria hotelieră şi de cei din industria restaurantelor.
"Din cauza acestei diferenţe enorme dintre punctele de vedere ale angajatorilor şi ale angajaţilor, acest studiu reflectă faptul că este nevoie de un simţ al măsurii mai mare în privinţa cererii de a lua o zi liberă pe motiv de boală şi poate că angajatorii ar trebui să fie mai clari în această privinţă în cadrul firmelor pe care le conduc", a concluzionat Hannant.