Psihologi din cadrul Universităţii americane Northwestern susţin că distracţia în timpul serviciului este un factor ce ar putea contribui semnificativ la rezolvarea problemelor.
Studiul publicat de oamenii de ştiinţă în revista Psychological Science contrazice rezultatele unor cercetări anterioare, care demonstraseră că
e-mail-urile şi SMS-urile trimise în timpul serviciului sau alte motive de „distracţie” ar reduce capacitatea angajaţilor de a se concentra.
Noul studiu a fost efectuat de echipa profesorului Adam Galinsky, care a studiat capacitatea a 130 de voluntari de a realiza asocieri de cuvinte. Jumătate dintre participanţi au fost rugaţi să abandoneze acest exerciţiu timp de cinci minute pentru a se concentra la altă activitate, total diferită. Rezultatele acestui experiment au arătat că persoanele care s-au detaşat pentru câteva minute de problema pusă iniţial au rezolvat-o mai repede decât ceilalţi în momentul în care s-au concentrat din nou asupra ei. „Gândirea conştientă este eficientă în ceea ce priveşte deciziile lineare sau analitice, dar gândirea inconştientă este solicitată mai mult când vine vorba de rezolvarea problemelor complexe. Activarea inconştientului poate aduce un gen de inspiraţie ce precede momentele marilor descoperiri”, a explicat profesorul Galinsky.