Cumpărarea unei haine de o mărime mai mare decât cea obişnuită poate să-l facă pe cumpărător să se simtă prost îmbrăcat. Un sondaj realizat în Australia a scos la iveală faptul că o treime din clienţi găsesc acest lucru frustrant şi profită de acest motiv pentru a cheltui mai mult pe garderobă.
Sondajul, realizat de unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Australia, LookSmart Alternations, a mai scos la iveală faptul că, deşi 64% dintre respondenţi au în dulapuri haine de mărimi diferite, doar 14% ştiu cum se fabrică şi se aplică măsurile pentru o piesă de vestimentaţie.
„Oamenii sunt mai preocupaţi de eticheta care indică mărimea decât de cea pe care se indică preţul şi se simt prost dacă hainele nu se potrivesc mărimilor lor standard”, a indicat Abraham Hatoum, director al LookSmart Alterations.
Aproape 60% dintre respondenţi spun că şi-ar cumpăra haine cu până la o mărime mai mari dacă le-ar plăcea foarte mult modelul, însă 33% spun că acest lucru i-ar face să se simtă frustraţi, graşi sau deprimaţi.
Aproape 40% au spus că ar evita o marcă de haine dacă aceasta practică mărimi prea mici.
Doar 13% au spus că ar încerca să se strecoare în mărimea cu care sunt obişnuiţi pentru a evita să cumpere una mai mare, iar 50% au spus că ar opta pentru haine mai scumpe dacă acestea ar fi mărimea lor obişnuită.
La sondaj au participat peste 2.000 de persoane.
Jo Kellock, director executiv la Council of Textile and Fashion Industries din Australia, a spus că aceste confuzii care se fac în legătură cu mărimile sunt provocate de lipsa unui standard naţional.
„Oamenii aspiră la aspectul perfect, nu la mărimea perfectă, şi îşi pun în evidenţă atuurile fizice prin orice fel de haine”, a spus Kellock.
„Însă un sistem corect de standardizare a măsurilor, bazat pe date ştiinţifice, ar permite designerilor să folosească aceleaşi măsuri şi clientului să se simtă bine”, a adăugat acesta.