Doar unul din 20 de adulţi din Marea Britanie poate răspunde corect la întrebări de cultură generală destinate copiilor în vârstă de şapte ani, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, citat de thisislondon.co.uk.
La realizarea studiului au participat peste 2.000 de adulţi, care au fost rugaţi să răspundă la zece întrebări incluse într-un plan de studiu de bază destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 7 şi 11 ani. Doar 5% din persoanele chestionate au răspuns corect la toate cele zece întrebări, în timp ce 3% au ştiut răspunsul corect la o singură întrebare.
Cei mai mulţi subiecţi au răspuns corect la o medie de şase întrebări. În partea de sud-est şi sud-vest a Marii Britanii media se situează la şapte răspunsuri corecte, în timp ce în zona de nord-vest aceasta scade la trei răspunsuri corecte.
77% dintre participanţii la studiu nu au ştiut să scrie corect cuvântul "skilful" (priceput), 35% nu au ştiu că un heptagon are şapte laturi. În plus, 58% nu cunosc numele capitalei Suediei, printre răspunsuri aflându-se Gothenburg şi Helsinki.
Reţinerea informaţiilor, dificilă
De asemenea, 12% dintre subiecţi au afirmat că prenumele celebrului scriitor Shakespeare ar fi Walter, 7% dintre aceştia credeau că Henric al VIII-lea se afla pe tronul Marii Britanii în anul 1900, iar 39% dintre persoanele chestionate nu au ştiu că regina Victoria a domnit la începutul secolului XX.
Printre întrebările care au ridicat probleme s-au numărat şi cele referitoare la perioada în care s-a desfăşurat cel de-al doilea război mondial, numele planetei situate cel mai aproape de Soare sau termenul medical pentru craniu.
"Ţinând cont de faptul că întrebările sunt accesibile unui copil de şapte ani, se poate spune că testul este simplu, iar o medie de şase răspunsuri corecte din zece este destul de slabă. Nu putem spune că întrebările au fost dificile, fiecare din noi învăţând la un moment dat acele chestiuni. A reţine acele informaţii este mai dificil", a spus Andy Salmon, fondatorul site-ului www.thinkalink.co.uk.
Site-ul lui Salmon sugerează publicului să asocieze informaţiile cu o frază memorabilă pentru a reţine anumite lucruri sau întâmplări.