Vaporul Titanic, care s-a scufundat în 1912, provocând moartea a 1.500 de persoane, a avut acest sfârşit din cauză că era construit din materiale ieftine, potrivit unui studiu realizat de doi ingineri americani, preluat de telegraph.co.uk.
Cercetătorii Jennifer Hooper McCarty şi Tim Foecke, ambii ingineri în metalurgie, au scris o carte intitulată "What Really Sank the Titanic" (Din ce cauză s-a scufundat Titanic), pe care au lansat-o pe 15 aprilie, la 96 de ani de la tragedie.
Pe 15 aprilie 1912, pachebotul Titanic s-a izbit de un aisberg şi s-a scufundat în mai puţin de trei ore de la ciocnire.
În ciuda numeroaselor anchete publice şi a analizelor epavei, descoperită în 1985, au mai rămas multe întrebări fără răspuns în ceea ce priveşte securitatea navei.
Cercetătorii spun că au descoperit noi probe în arhivele din Londra, care indică faptul că şantierul naval unde a fost construită nava, al companiei Harland and Wolff din Belfast, a cumpărat fier de calitate proastă pentru a economisi bani. Din acest motiv, nava, care cântărea 46.000 de tone, a fost construită cu nituri mai ieftine, care au pocnit foarte repede când aceasta s-a lovit de un aisberg lângă Grand Banks, Newfoundland.
Ideea cercetătorilor americani nu este nouă, însă a fost întotdeauna respinsă de Harland and Wolff, aceştia vorbind de fiecare dată de "o teorie a conspiraţiei".
David Livingstone, arhitect şi purtător de cuvânt din partea Harland and Wolff, a insistat că autorii dispun de puţine probe care să sprijine teoria lor.
Pachebotul Titanic aparţinea companiei White Star Line şi, până la momentul scufundării, a fost cel mai mare vehicul de acest tip din lume.