Persoanele care au chef să se afişeze cu o poşetă "Kelly" de la Hermès, însă nu îşi permit să plătească între 7.000 şi 10.000 de dolari pe un asemenea accesoriu, au o soluţie: închirierea genţilor de firmă de pe internet.
Câteva site-uri din SUA propun, prin diverse tipuri de publicitate, închirierea de genţi, ale unor mărci precum Yves Saint-Laurent, Balenciaga, Vuitton, Marc Jacobs sau Chanel, pe perioade care variază de la o săptămână la o lună, cu posibilitatea de cumpărare.
Reduceri pentru abonaţi.
Magazinele online funcţionează ca orice altă afacere de acest tip, cu o fereastră de căutare, fotografii ale poşetelor, preţul de închiriere, un coş de cumpărături şi casierie.
Preţurile variază: pe site-ul Bag Borrow or Steal, o poşetă Bottega Veneta din piele poate fi închiriată cu 90 de dolari pe săptămână sau 229 pe lună de către non-membri, în timp ce abonaţii primesc reduceri. O poşetă „Kelly” de la Hermès, care a primit numele modelului creat în anii 50 pentru Grace Kelly, se poate închiria cu 500 de dolari pe săptămână sau 1.760 de dolari pe lună pentru cei care nu sunt abonaţi.
În ciuda preţului, modelul „Kelly” este foarte căutat, iar doritoarele trebuie să se înscrie pe o listă de aşteptare sau să se îndrepte spre un alt model, de exemplu "Birkin" – de la numele actriţei Jane Birkin -, care se poate închiria cu 1.700 de dolari pe săptămână sau 6.000 de dolari pe lună.
Afaceri în creştere.
„Am lansat site-ul www.frombagstoriches.com în ianuarie 2004, după un test de trei luni. Atunci eram a doua firmă deschisă în SUA”, a spus Samuel Mangiere, cofondator al "From Bags to Riches", un joc de cuvinte de la "from rags to riches" (de la zdrenţăroase la bogate”).
De atunci, vânzările s-au dublat anual, iar la începutul lui 2008, tendinţa a crescut cu 57%, spune Mangiere. „În loc să cumpere o poşetă cu 1.000 de dolari, clienta poate să o închirieze cu 100 de dolari, obţine emoţia pe care ţi-o procură luxul şi economiseşte 900 de dolari”, spune acesta.
Luxul în masă şi dorinţa de a urca pe scara mărcilor constituie o piaţă insuficient exploatată”, este de părere Mangiere.
La returnare, obiectul e verificat.
Cele aproximativ zece mii de cliente revendicate de firmă pot să-şi procure până la trei poşete la o singură comandă. Consumatoarea tipică este „femeia în vârstă de 20 – 55 de ani, cu un venit anual de aproximativ 60.000 de dolari, dacă este celibatar, sau 125.000 de dolari, dacă are o familie”, spune Mangiere. Acesta a recunoscut că şi anumite vedete apelează la serviciile firmei lui, dar a refuzat să dea nume.
Şi alte firme cu acelaşi specific reuşesc cu greu să facă faţă cererii, apelând adesea la noţiunea de „listă de aşteptare”.
Poşetele vedetă anul acesta? O geantă bună la toate de la Louis Vuitton, la 139 de dolari, şi o poşetă de seară Gucci, la 85 de dolari.
La returnare, experţii verifică de trei ori dacă obiectul nu a fost înlocuit cu un fals.