Arta seducţiei nu cunoaşte frontiere şi asta în ciuda faptului că regulile nescrise ale unui "agăţat ca la carte" nu au limbaj universal, ba chiar dimpotrivă, ele fiind diferite de la ţară la ţară.
Luna trecută, publicaţia britanică The Times le-a cerut corespondenţilor din străinătate să verifice metodele de "agăţat" practicate în toată lumea.
Astfel aflăm de exemplu că pentru nemţi să îşi seducă o conaţională e ca practicarea unui sport extrem şi totul se reduce la trei elemente esenţiale: rezistenţă, tehnică şi echiparea potrivită. În ceea ce priveşte şarmul, lucrurile nu sunt tocmai clare. Dacă e să ne luăm după cel mai vizitat site matrimonial din Germania, cea mai folosită frază folosită în aceste părţi pentru a seduce o femeie este: "Ochii tăi au aceeaşi culoare cu Porsche-le meu". Oricât ar părea de incredibil, specialiştii în arta seducţiei ar fi capabili să bage mâna în foc că această metodă chiar funcţionează, la fel ca şi fraza :"Vrei să îmi vezi colecţia de pistoale".
Însă faptul că cele mai cunoscute frumuseţi teutone au ajuns pe mâini străine, vezi cazul Claudiei Schiffer, căsătorită cu Matthew Vaughn sau cuplul Heidi Klum şi Seal, începe să fie considerat o adevărată problemă naţională de lipsă de încrede în propriile forţe.
În aceste condiţii, nu mai surprind pe nimeni zecile de cursuri şi seminare pe tema artei seducţiei, unde bărbatul german învaţă să fie romantic şi de unde află că nu e deloc necesar să arate din întâmplare cheile de la maşini pentru a atrage atenţia reprezentantelor sexului frumos. De altfel, dacă este să ne luăm după zecile de sondaje realizate pe această temă, se pare că femeile germane îşi doresc un bărbat care să ştie să le asculte, dar care să nu fie sufocant, care ştie să îşi arate slăbiciunile, dar care să nu fie un "papă lapte", care să ştie să vorbească fără a fi însă pasionat de bârfe, care să aibă simţul umorului, fără a fi însă vulgari.
Seducţie şi seducători
De ceva timp, celebrul macho man italian şi-a cam pierdut talentul de a face prima mişcare. De vină este probabil feminismul tot mai accentuat, dar şi recesiunea economică din ultima perioadă, care a afectat serios portofelul şi romantismul. Iată de ce nu surprinde deloc că tot mai multe femei "iau taurul de coarne" şi fac primul pas, complice fiind şi faptul că limita dintre complimente şi hărţuire este din ce în ce mai subtilă, iar riscul ca un bărbat să dea de necazuri atunci când încearcă să "agaţe" o doamnă este foarte mare. În ciuda acestor temeri, faima de "Don Juani" a italienilor încă mai persistă. Secretul? Probabil capacitatea de a face complimente mereu şi oriunde, celebrul "Ciao, bella" devenind aproape o marcă înregistrată, dar şi faptul că "macaronarii" nu au nevoie de alcool ca să abordeze o femeie. Cei mai mulţi dintre ei ar prefera mai degrabă să fie respinşi politicos, decât să li se reproşeze că miros a băutură.
În Franţa, metodele de agăţat s-au mai schimbat şi ele în ultimii ani. În timp ce acum câţiva ani era suficient să îţi intersectezi privirea cu o fată într-o cafenea sau o galerie de artă, iar lucrurile erau practic rezolvate, în zilele noastre situaţia s-a schimbat radical. Din cauza ritmului frenetic al vieţii, seducerea unei femei devine o adevărată provocare şi nu există reguli fixe. Ba de fapt, una ar fi: să le faceţi să râdă. Din păcate însă, dacă e să ne luăm după franţuzoaice, conaţionalii lor au tentaţia să ardă etapele şi sunt destul de direcţi, uitând de romantism şi complimente.
Strategii dincolo de Ocean
Strategie, planificare, oportunism şi execuţie, cam acestea ar fi regulile de bază ale pragmaticilor americani aflaţi în căutarea unui suflet pereche. Pentru a-şi demonstra această teorie, corespondentul din America al ziarului Times evocă exemplul unui bun prieten de-al său, capabil să cucerească o stewardesă cu surâsul şi bunele maniere, spre exasperarea unor tineri englezi din acelaşi zbor, care încercaseră să o seducă pe tânără cerând cantităţi impresionante de alcool pentru a-şi face simţită prezenţa. Rezultatul a fost unul uşor de anticipat: britanicii au plecat acasă beţi şi într-o stare deplorabilă, în timp ce americanul a plecat în compania stewardesei.