Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 10 ian 2008 - Anul XIII, nr. 7 (3688)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Maşini

Sucevenii descoperă tuning-ul auto

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Devenit o modă printre pasionaţii de automobile din Occident, în special Germania şi SUA, tuning-ul auto a început să fie căutat şi în rândul conducătorilor auto din România.

Astfel se face că transformarea unor autoturisme, mai noi sau mai vechi, devine o preocupare pentru foarte mulţi dintre cei care îşi doresc ca propria maşină să fie diferită de celelalte întâlnite în trafic.

Şi pentru că moda modificărilor estetice ale maşinilor a ajuns şi în Suceava, de câţiva ani funcţionează şi aici o firmă specializată în livrarea componentelor necesare tuning-ului auto, respectiv „Fritz 4 Tuning”.

Tuning = personalizarea maşinii

„Tuning-ul auto înseamnă personalizarea unei maşini, făcută de către profesionişti” explică Iulian Volintiru, reprezentantul firmei sucevene, singura care oferă în momentul de faţă o gamă completă de accesorii necesare unui tuning auto de calitate. El ne-a declarat că până acum cele mai solicitate tuning-uri au fost cele exterioare, în urma cărora maşinile au fost „cosmetizate”, prin înlocuirea sau completarea unor părţi ale caroseriei, farurilor sau jantelor.

„Cele mai căutate au fost kit-urile exterioare, adică înlocuirea farurilor, stopurilor, fusta spate, spoilerele faţă şi spate, praguri, jantele şi ornamentele la tobă”, spune reprezentantul firmei Fritz 4 Tuning.

Chiar dacă modificarea maşinii prin tuning dă o nouă faţă autoturismului, Iulian Volintiru spune că siguranţa acestuia nu are de suferit. Mai mult, el ne-a declarat că în cazul tuning-ului tehnic, sau a chiptuning-ului, maşinile modificate vor avea motoare cu puteri mai mari decât cele din fabricaţie. „Asta nu înseamnă că va fi afectată siguranţa maşinii. Ea rămâne aceeaşi, ba chiar, în unele cazuri este mai mare. Iar dacă este să vorbim despre tuning-ul tehnic, creşterea puterii motorului nu dăunează cu nimic acestuia. Din contră, la un tuning tehnic scade consumul cu 0,8%. Iar dacă mai pui şi o suspensie nouă, creşte şi stabilitatea maşinii la viteze mari”, a explicat Volintiru.

Tinerii, clienţi fideli

Iulian Volintiru ne-a declarat că cei care vor să-şi „tuneze” maşinile sunt cu preponderenţă tinerii, care vor să aducă mici modificări estetice maşinilor pe care le deţin. „Cei mai mulţi care vin să achiziţioneze diverse componente pentru tuning sunt tinerii, care vor ceva mai deosebit pentru maşinile lor. Chiar dacă de cele mai multe ori modificările sunt făcute la exterior, sunt căutate şi elementele ce ţin de confortul interior, şi în special la sistemul audio, şi aici mă refer în special la sistemele DVD”, spune reprezentantul Fritz 4 Tuning.

El a precizat că deşi tuning-ul auto este preferat de tineri, printre clienţi s-au aflat şi persoane cu vârste peste 50 de ani. „Au fost şi persoane mai în vârstă care au venit la noi şi au cerut un set de triple speciale, pentru că aşa au văzut în Germania”.

Volintiru a mai spus că în ultima perioadă de timp, cei mai mulţi clienţi care vor să-şi tuneze maşinile sunt proprietarii de Dacia Logan. „Am avut şi proprietari de Toyota, care şi-au modificat aproape în totalitate exteriorul, dar în ultima perioadă sunt din ce în ce mai multe persoane, proprietari de Logan, care vor să-şi modifice maşinile. Fie că este vorba de faruri, jante, sau alte elemente de exterior”, a precizat Iulian Volintiru. „Dacă vine un om cu o maşină pentru tuning, îşi poate schimba aproape totul, fără a afecta structura de bază a maşinii”, explică reprezentantul Fritz 4 Tuning.

Preţuri după preferinţele clientului
În ceea ce priveşte preţul unei astfel de „lucrări”, el afirmă că acesta variază în funcţie de preferinţe şi de cât de mult va fi modificată maşina.
„Ceea ce vedem noi la TV, persoane care dau zeci de mii de euro pentru un tuning, sunt exagerări. Un tuning normal, făcut printr-un distribuitor, nu ajunge la 15-20.000 de euro. În Germania sau America este posibil să se ajungă la astfel de sume, dar în România nu. Doar dacă cineva vrea să cumpere vârful de gamă la anumite produse este posibil să se ajungă câteva mii de euro. Şi asta pentru că sunt jante sau DVD scumpe, care costă mii de euro”.
Iulian Volintiru spune că la produsele cele mai căutate preţurile variază în funcţie de producător. Astfel se face că un spoiler nou poate să coste între 100 şi 1.500 de euro, stopurile, de la 60 până la 300 de euro, iar neoanele până în maxim 100 de euro.
„Totul variază în funcţie de modă. Iar moda o dau marile firme producătoare de accesorii pentru tuning. Până anii trecuţi se foloseau formele rotunde iar anul acesta se folosesc formele drepte”, declară reprezentantul firmei Fritz 4 Tuning.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Sucevenii descoperă tuning-ul auto.
 Vizualizări articol: 2808 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.40/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.4 din 5 voturi
Sucevenii descoperă tuning-ul auto3.455

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   SINGURA FIRMA??? trimis de
(10 ian 2008, 19:06:27
Frate firma asta FRITZ 4 TUNING vede asa cum vede calul cand are protectia aia la ochi,, BOSSUL asta Iulian nu stie ca au fost altii inaintea lui si sunt si acu si o sa mai fie, mult mai priceputi si mai dotati in ale tuning-ului.happy
2.   Sunt si altii... trimis de
(10 ian 2008, 19:16:36
cam asta e.....singura ...si totusi altele mult mai tari...LUKOTUNIG,C&O TUNING,SPECIAL CAR CENTER

nu a avut putere si bun simt sa recunoasca asta...
3.   AUZI SI LA ASTA... trimis de
(10 ian 2008, 19:21:20
"

AUZI SI ASTA.....

,,Ceea ce vedem noi la TV, persoane care dau zeci de mii de euro pentru un tuning, sunt exagerari. Un tuning normal, facut printr-un distribuitor, nu ajunge la 15-20.000 de euro. �n Germania sau America este posibil sa se ajunga la astfel de sume, dar �n Rom�nia nu."

LA UN PRAG SI O PLEOAPA PUSA IN SPATELE BLOCULUI CUM SA CERI MAI MULT DE 300EURO SUNT SI CARE BAGA BANI FRATE...DAR NU SE LAUDA...SI SUNT SI IN SUCEAVA DESTUI
4.   Tare... trimis de
(10 ian 2008, 19:38:29
cica "functioneaza si aici o firma specializata"...O fi singura...;)
5.   Ce tare trimis de
(11 ian 2008, 10:26:29
fritz si cu iulian .. am avut placerea sa stau de vb cu amandoi si daca vrei sa iti explice ceva concret ori te trimit pe la bucuresti ori te amana vreo 2-3 zile.. si tuning facut in garaj e usor .. in suceava mai sunt vreo 2 firme care sunt cu mult peste ei ..
6.   Super adevarat trimis de
(11 ian 2008, 10:33:04
Serios. Sunt singurii. Din cate stiu eu mai sunt inca 3 firme care fac tuning plus inca una sigur pe tuning audio. Dar na, el este cel mai tare cica:P. Eu oricum nu mai calc cu masina pe la el. Si daca vreti ceva de calitate incercati in alta parte. Ca oferta este mare.
7.   Ar trebui sa.... trimis de
(11 ian 2008, 10:38:58
Ar trebuii reporterii de la ziarul asa sa se mai intereseze inainte de a scrie ceva. ca se fac ei singuri de cacao. De parca nu ar fi scris si de cursele de la aeroport cand erau mai multe firme de tuning prezente. Sau au disparut toate de atunci. Mergeti la Ovidiu, sau la Andrei sau la Stefan sa vedeti cum arata un show-room de tuning. Nu la garaj.
8.   Veniti sa vedeti!!! trimis de
(11 ian 2008, 17:16:34
Daca ati fi fost plecati pe afara ati fi vazut preturile care se practica...Sa-ti faci un tuning la o masina nu te ajunge mai mult de 8000-10000 de euro!Sa nu uitam insa ca noi suntem cetateni comunitari?!?
9.   Lauda de sine... nu miroase a bine :D trimis de
(11 ian 2008, 23:16:09
Intr-adevar se poarta liniile drepte o fi si asta un specialist in design(Iulian). Am vazut ce pot face la un Seria 5, au pus un eleron negru asa ca sa se vada... zici ca e un hibrid care isi ia zborullaughing. Am auzit o vorba la C&O TUNING si anume: SA FACI UN TUNING SA ITI PLACA TIE INSEAMNA CEVA DAR... SA FACI UN TUNING SA PLACA LA TOATA LUMEA E ARTA FRATEwinking....

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Tortino 6 porţii - 60 minute 175g ciocolată amară150g unt75g zahăr6 gălbenuşuri3 albuşuri75g făină Topiţi ciocolata şi untul la foc mic. Bateţi gălbenuşurile cu zahărul, până când obţineţi o compoziţie cremoasă. Adăugaţi... Citeşte