Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 16 iul 2010 - Anul XV, nr. 165 (4456)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video
Lucian AVRAMESCU

Lucian AVRAMESCU


Mădălina ne-a sancţionat pentru uitare!

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Începusem discret, pe neobservate, să o uităm. Apariţiile ei publice, în emisiuni televizate mai ales, arătau mai degrabă o fostă glorie muzicală decât o cântăreaţă activă. Reporterii o intervievau despre calităţile ei de soţie, de mamă, participa la emisiuni despre preparat mâncăruri în bucătărie şi cânta din ce în ce mai puţin. Rar, în emisiunile respective Mădălina Manole interpreta un cântec, atât. Ruginise atât de iute gloria ei care arsese la un moment dat ca părul ei de foc? Devenise nemiloasă lumea muzicală românească pensionând rapid şi nedrept un cântăreţ de forţă?

Am cunoscut-o pe Mădălina Manole, născută la Vălenii de Munte, oraşul în care mi-am petrecut şi eu adolescenţa, cu prilejul unui spectacol al Scânteii Tineretului la Sala Sporturilor din Ploieşti. Avea 15 sau 16 ani, iar tatăl ei, cu care a venit de mână, un bărbat tânăr pe care ieri l-am văzut prăbuşit de durere, descompus, de nerecunoscut, mi-a recomandat-o ca pe o posibilă cântăreaţă. Am ascultat-o şi mi s-a părut că nu cântă rău. I-am spus, însă, privind-o : tu dacă vei urca pe scenă, vei avea succes şi dacă vei fredona trei iezi cucuieţi. Magdalena Manole, pentru că aşa o chema atunci, elevă de liceu, era o fată splendidă, de o prospeţime şi de un avânt romantic care epatau, care şocau, care nu puteau trece fără să fie observate. Cânta împreună cu Ştefania Ghiţă, o fată din Bacău, adolescentă şi ea, formând un duet. După puţin timp, în spectacolul pe care îl organizam atunci, prin ziarul de tineret,  Magdalena şi Ştefania au devenit nume de succes. În spectacolele organizate în săli de sport sau pe stadioane erau rechemate pe scenă, iar Magdalena acorda după încheierea acelor manifestări, obligându-ne să întârziem plecările autocarului câte o oră, autografe mai mult decât vedetele cu care împărţea scena : Ion Caramitru, Florica Bradu, Liviu Tudan, şeful formaţiei Roşu şi Negru, Cristian Ţopescu, care susţinea un dialog pe teme sportive cu publicul. M-am gândit că numele lor, Magdalena şi Ştefania, nu conţineau sonorităţi de scenă şi le-am botezat duetul Alfa şi Beta. Aşa au cântat la Serbările Scânteii Tineretului sute de ore de spectacol în opt sute de reprezentanţii, marea majoritate în arene deschise.  Apoi, prin dispariţia acelui cenaclu, cântăreaţa Alfa a dispărut şi ea din atenţia publică şi s-a scufundat într-un post obscur la Aeroportul Otopeni. Nu ştiu ce făcea acolo, dar mă suna din când în când sau trecea pe la mine pe acasă, unde discuta cu copiii mei. Rămăsese o apropiată a mea şi a familiei mele. Mă considera tatăl ei spiritual sau, cum declara uneori în interviuri, evocând momentele formării ei pentru scenă, al doilea tată.

M-a impresionat întotdeauna la cea care avea să devină Mădălina Manole, prin căsătoria cu compozitorul Şerban Georgescu, teribila disciplină legată de scenă. Nu se dezlega ore în şir din marginea scenei aşteptând să fie chemată ori de câte ori era nevoie pentru a-şi realiza un număr artistic personal sau pentru a participa la prestaţiile artistice ale altora. A învăţat, de la marii actori şi marii cântăreţi pe care i-a cunoscut în acei cinci ani de activitate artistică, disciplina scenei. Scena nu este o glumă. Uneori  o observam cu coada ochiului încordată în culise, iar când urca pe scenă se lumina şi avea o vibraţie uluitoare pe care numai marii artişti o au. A muncit enorm pentru talentul şi vocaţia ei. Şerban i-a construit câteva melodii care au lansat-o de astă dată ca interpretă, nu de folk cu o chitară rece, cum debutase, ci în aria mai degrabă a muzicii uşoare. Câteva melodii devenite şlagăre au făcut-o celebră. A vândut un număr impresionant de albume, alte şi alte albume au confirmat o muncă asiduă, neastâmpărată, dedicată în integralitate scenei. S-a petrecut apoi despărţirea de Şerban. Au venit amândoi la mine acasă şi mi-au spus că se despart. Am luat-o deoparte pe Mădălina şi am atenţionat-o că acel nucleu artistic alcătuit de compozitor şi cântăreţ este benefic pentru ea şi poate pierde. A spus nu, nu mai pot. M-au întrebat dacă pot face publică decizia lor. Le-am zis să nu-şi spele intimităţile în public pentru că publicul este avid de picanterii şi nemilos. M-au ascultat pentru început, dar mai apoi curiozităţile presei au răscolit şi amănunte mai puţin plăcute şi aproape inavuabile.

Mădălina Manole a trecut în ultima perioadă de când s-a recăsătorit, de când are un copil prin ceea ce a zis ea - renaşterea ei ca om. Dar omul din ea era în exclusivitate artistul. Este o greşală să credem că pentru un artist adevărat există înlocuitori pentru vocaţie. Nici copilul, nici soţul, nici un iubit posibil, nici o altă pasiune nu pot înlocui ceea  ce a constituit firul călăuzitor al muncii şi destinului tău. Mădălina trecea prin nefericirea de a se simţi abandonată de lumea, uneori de sorginte mafiotă, a muzicii româneşti, şi se simţea neglijată de publicul ei. De noi, adică.  Am vorbit ultima oară acum circa o lună, când observase prestaţia mea într-o emisiune a Antenei 3, şi mi-a dat un telefon în care nu-mi spunea nimic altceva decât că m-a văzut şi i-a plăcut ce am zis. De  obicei, ca tată secund, îmi cerea sfaturi, îmi cerea părerea în legătură cu ceva sau altceva din viaţa ei. Era o mică notă de bizarerie în acel ultim telefon rămas eliptic parcă de subiect.

Mădălina Manole, care a fost mai întâi Magdalena, apoi Alfa, în etape artistice unele uitate de public astăzi, şi-a regizat tragica moarte cu o disciplină care îmi aminteşte de disciplina ei scenică. Şi-a regizat moartea pentru noi, certându-ne şi pedepsindu-ne că am uitat-o. Mă uit la presa de astăzi, urmăresc emisiunile de televiziune, toate fără excepţie vorbesc despre ea, despre tragica ei moarte, despre nedumeririle lăsate în urmă. Mădălina Manole ne-a dat o lecţie de mare artist. A murit în ziua în care s-a născut pentru că aşa a vrut ea. A murit organizându-şi inspirat moartea. A murit pentru a ne spune că există. Dacă ar fi scos acel album care este în lucru probabil că ar fi trecut observat sau neobservat, mai mult sau mai puţin. Mădălina a murit în regie proprie într-un spectacol pe care l-a organizat în tăcere, sfătuindu-se doar cu sine. A dat o lecţie despre tragismul, nobleţea şi frumuseţea meseriei de a-ţi sluji publicul. Mădălina a murit slujindu-şi publicul şi obligându-ne să o revedem în splendida ei glorie care a fost în perioada adolescenţei, la 16 ani sau în momentul „Fată dragă” şi păr de foc. Adio şi te cert cu dragoste, copile.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mădălina ne-a sancţionat pentru uitare!.
 Vizualizări articol: 2412 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Mădălina ne-a sancţionat pentru uitare!5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   NU! trimis de
(16 iul 2010, 18:53:26
La aproape 42 de ani a conceput copilul, deci n-a fost luata de val, ci si-a dorit cu ardoare acest prunc! Din acea clipa, pentru o mama nimic nu e mai important pe lume decat pruncul pe care l-a purtat in pantecele ei, nimic nu poate inlocui acel sentiment-raspundere de MAMA, de aceea nu exista nicio justificare pentru abandonul acelei fiinte careia i-a dat nastere, repet, nu din intamplare!!! Sper ca acea mana de om sa ierte candva acest gest si ca a fost abandonat - trecut de MAMA SA pe planul 2, dupa cariera, dupa celebritate, dar nu cred ca acest copil ii va accepta egoismul mamei sale care l-a parasit cand avea cea mai mare nevoie de ea, doar pentru ca nu mai urca pe scena! Dupa un astfel de rationament toate artistele ce-au trecut de varsta tineretii ar trebui sa se trateze cu FURANDAN, deoarece, nu-i asa, nu mai arata ca altadata!? Nici la animalele salbatice, mamele nu-si parasesc puii pana ce nu sunt pe picioarele lor!!! Gest condamnabil 100% pentru care nu-si va gasi iertare

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Alte editoriale semnate de:
Tiberiu AVRAM
Tiberiu AVRAM
Sandrinio NEAGU
Sandrinio NEAGU
Adrian BOTEZATU
Adrian BOTEZATU
Sorin AVRAM
Sorin AVRAM
Lucian AVRAMESCU
Lucian AVRAMESCU
Ion CRISTOIU
Ion CRISTOIU
Adrian CIOROIANU
Adrian CIOROIANU
Cristian GHINEA
Cristian GHINEA
Alina MUNGIU-PIPPIDI
Alina MUNGIU-PIPPIDI
Robert TURCESCU
Robert TURCESCU
Ioan T. MORAR
Ioan T. MORAR
Dan APOSTOL
Dan APOSTOL
Angela FURTUNĂ
Angela FURTUNĂ
Mircea VASILESCU
Mircea VASILESCU
Alex Leo ŞERBAN
Alex Leo ŞERBAN
Pavel LUCESCU
Pavel LUCESCU
Ion DRĂGUŞANUL
Ion DRĂGUŞANUL

 

 

 

RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei