Chiria spaţiilor comerciale amplasate pe bulevardul bucureştean era estimată de JLL la sfârşitul primului semestru la 1.500 de euro pe metru pătrat pe an, nivel care depăşea costul de închiriere de pe cea mai scumpă arteră din Stockholm - Biblioteksgatan, de 1.419 euro pe metru pătrat pe an şi din Lisabona - Chiado, de 1.200 de euro pe metru pătrat pe an, potrivit primei ediţii a raportului Prime High Streets Europe realizat de Jones Lang LaSalle.
De asemenea, şi în capitala Finlandei - Helsinki, pe Aleksanterinkatu, chiriile sunt inferioare celor de pe Magheru, situându-se la un nivel anual de 1.188 euro/mp.
Alte artere care se află în urma bulevardului bucureştean ca nivel al chiriilor spaţiilor comerciale sunt Nowy Świat, din Varşovia - 1.080 euro/mp/an, Elizabetes district din Riga - 720 euro/mp/lună, Gedimino Av. din Vilnius - 720 de euro/mp/lună.
Parisul ocupă prima poziţie în clasamentul JLL, cu un nivel al chiriilor de 7.360 de euro pe metru pătrat/an, înregistrat pe Champs Elysees. Capitala Franţei este urmată de Moscova, unde pe Stoleshnikov Lane chiriile se ridică la 7.035 de euro, şi de Londra, unde pe New Bond Street costul de închiriere este de 6.762 de euro.
Din regiunea Europei Centrale, Bucureştiul este depăşit doar de Praga, cu Na Prikope, şi de Budapesta cu Vaci Street, unde chiria spaţiilor de retail este de 1.800 euro/mp/an.
Faţă de nivelul din perioada similară a anului trecut, chiriile spaţiilor comerciale de pe Bulevardul Magheru au crescut cu 13,6%, tendinţa ascendentă fiind specifică majorităţii pieţelor luate în calcul în clasament.
Google a renunţat la acordul cu Yahoo!
Google a renunţat la acordul cu Yahoo! vizând un parteneriat în domeniul publicităţii online, ca urmare a opoziţiei autorităţilor americane antitrust, a declarat, miercuri, David Drummond, directorul companiei pe probleme juridice.
"După patru luni de analiză, inclusiv discuţii privind variante de schimbări, este clar că autorităţile de reglementare şi o parte a companiilor de publicitate sunt, în continuare, îngrijoraţi privind acordul", a afirmat Drummond într-un post pe blogul personal.
Departamentul Justiţiei din SUA a anunţat, miercuri, că a notificat compania Google că intenţionează să iniţieze un proces pentru a bloca acordul pe motiv că încalcă legile concurenţei.
Conducerea Yahoo! a precizat, într-un comunicat, că este "dezamăgită că Google a ales să renunţe la acord şi nu să-l apere în justiţie".
Cele două companii, cele mai mari din industria căutării pe Internet, au anunţat acordul de parteneriat în iunie, însă au întârziat implementarea acestuia pentru a permite Departamentului Justiţiei din SUA să verifice dacă încalcă reglementările antitrust.
"Suntem bineînţeles dezamăgiţi că înţelegerea nu se va materializa", a spus el.
Google şi Yahoo! controlează împreună aproximativ 80% din piaţa căutărilor pe Internet, potrivit unui studiu realizat în luna august de scompania comScore Inc.
Prin cedarea de spaţiu publicitar companiei Google, veniturile Yahoo! ar putea să urce cu 250-450 milioane de dolari în primul an de la încheierea contractului, au anunţat în iunie cele două părţi.