Astfel, din cele 40.000 de maşini pentru cumpărarea cărora Executivul a alocat o subvenţie de câte 3.000 de lei, în schimbul casării unei maşini mai vechi de 12 ani, pentru etapa a doua a programului au mai rămas disponibile 12.576.
Suma totală ce urmează a fi alocată ca subvenţie pentru cumpărarea lor se ridică la 37.728.000 de lei, bani aprobaţi în acest sens într-o şedinţă de vineri a Comitetului Director al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Într-un comunicat de vineri, AFM anunţă că, potrivit legii, suma de 37.728.000 de lei aferentă celor 12.576 de maşini rămase de subvenţionat după prima etapă a programului a fost repartizată unui număr de 37 producători, importatori şi distribuitori de maşini care au utilizat cel puţin 80 la sută din suma contractată în prima etapă.
Rabla II, de la 1 octombrie
Cei care nu şi-au casat maşina veche în schimbul unei reduceri de 3.000 de lei din preţul uneia noi, bani subvenţionaţi de Executiv prin programul "Rabla" în 2008, o pot face în etapa a doua a programului, desfăşurată între 1 octombrie şi 1 decembrie. Cei interesaţi pot opta pentru mărci de maşini precum Citroen, Daewoo, Fiat, Mazda, Ford, Renault, Dacia, Volkswagen, Opel, Audi sau Kia.
În anul 2008, pentru acest program a fost alocată, din Fondul pentru mediu, suma de 120 de milioane de lei, pentru scoaterea din uz a unui număr de 40.000 de maşini.
În 2007, prin Programul de stimulare a înnoirii parcului auto au putut fi înlocuite 16.500 de autoturisme, cu o vechime mai mare de 12 ani, cu autoturisme noi. Proprietarul unei maşini uzate pe care o casa beneficia din partea statului tot de 3.000 de lei, sumă scăzută din preţul unui autoturism nou. Peste 16.400 dintre acestea au fost cumpărate după ambele etape ale programului.