Loteria Română a rămas în 2008 cel mai valoros brand din România, estimat la 36 milioane de euro, cu un milion de euro mai mult decât în 2007, şi ocupă locul 694 într-un clasament european care cuprinde 3.000 de mărci, se arată într-un studiu realizat de Institutul European pentru Branduri.
Cea mai mare companie de jocuri de noroc din România şi-a majorat în 2008 valoarea mărcii cu un milion de euro, respectiv 2,9%. Anul trecut, brandul românesc s-a plasat pe locul 758 în topul celor mai valoroase companii la nivel european.
Totuşi, valoarea mărcii Loteria Română este de peste 100 de ori mai mică decât a brandului companiei lider în clasamentul european, Nokia, estimat la 38,283 miliarde de euro.
Valoarea celor mai importante zece branduri din România a crescut anul acesta cu 2,3% faţă de studiul din 2007, la 88 milioane de euro.
Nokia este urmată în clasamentul european al celor mai valoroase mărci de compania franceză de bunuri de lux LVMH, cu o valoare estimată la 34,907 miliarde euro, şi de operatorul de telefonie mobilă Vodafone, al cărui brand este evaluat la 24,128 miliarde euro.
Clasamentul european este completat de Telefonica (22,550 mld. euro), Unilever (21,638 mld. euro), Mercedes-Benz (21,359 mld. euro), BMW (20,061 mld. euro), RBS (19,135 mld. euro), France Telecom (19,123 mld. euro) şi Deutsche Bank (18,172 mld. euro).
Pentru realizarea studiului, institutul a examinat peste 3.000 de branduri din 24 de state şi 16 industrii.