Dacia va extinde gama de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru, disponibil deja pe Sandero şi Logan vândute în Brazilia, sub marca Renault, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat şi cutie de viteze automată.
Pe modelele Renault Sandero şi Renault Logan comercializate în Brazilia, motorul de un litru poate fi alimentat atât cu benzină, cât şi cu alcool.
Propulsorul, care are patru cilindri în linie, dezvoltă o putere de 76 de Cai Putere (CP) alimentat cu benzină şi de 77 CP alimentat cu alcool şi are un consum de 5,5 litri de benzină (8,4 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurşi în afara localităţii şi de 7,4 litri de benzină (11,5 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurşi în oraş.
Acest motor poate face ca Sandero şi Logan să ai aibă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră (161 de kilometri pe oră în cazul în care se foloseşte alcool), demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe oră realizându-se în puţin peste 14 secunde.
Performanţele motorului de un litru montat pe Sandero şi Logan vândute în Brazilia sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe aceleaşi modele disponibile în România. Propulsorul de 1,4 litri oferă o accelerare de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 13 secunde, viteza maximă fiind de 160 de kilometri pentru Sandero şi de 162 de kilometri pe oră pentru Logan.
Consumul motorului de 1,4 litri este mai mare în comparaţie cu a celui de un litru, pentru parcurgerea a 100 de kilometri în oraş fiind necesari 9,4 litri de benzină. În afara localităţii valorile de consum sunt similare pentru ambele motoare. Avantajele unui motorului mai mic ar fi legate şi de plata unot taxe mai mici către stat şi cote mai mici la asigurări.
Contactat de MEDIAFAX şi întrebat când vor fi introduse motorizările de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de 1 litru şi cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreşedintele companiei Constantin Stroe a spus că orice constructor auto se pregăteşte, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacţiile pieţei.
"Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul pervers al creşterii preţului motorinei. Acum câţiva ani toată lumea vroia diesel, dar nu aveam capacităţi de producţie. Acum le avem, însă cererea scade", a declarat Constantin Stroe. Referitor la cutia de viteze automată, Stroe nu anticipează o cerere masivă pentru o asemenea dotare în următorii 10-15 ani.