Cele mai frecvente erori pe care le fac solicitanţii de fonduri UE la elaborarea proiectelor de finanţare sunt prognozarea unui buget prea optimist, neglijenţa în consultarea şi păstrarea documentelor, precum şi neurmărirea cheltuielilor efectuate.
"Previziunile privind bugetul sunt prea optimiste şi, de asemenea, nu se fac revizuiri în următoarele etape ale proiectului. Altă eroare care poate apărea este că nu se consultă cu mare atenţie documentele finanţatorului. Recomandăm foarte tare să se lucreze cu firme de consultanţă şi să se evite practica de a trece un paragraf dintr-un proiect în altul", a declarat, ieri, Ramona Ivan, director executiv al Direcţiei Instituţii Financiare a BCR.
În ceea ce priveşte implementarea proiectelor, oficialul BCR a precizat că cel mai des întâlnite erori sunt neglijenţa în păstrarea documentelor de proiect, nerespectarea tuturor prevederilor legate de achiziţiile de bunuri, neurmărirea cheltuielilor efectuate care duc la creşterea bugetului estimat iniţial, neconcordanţa între documentele de plată.
În etapa de finanţare, una dintre problemele care apar este imposibilitatea de a obţine co-finanţarea necesară.