H&M, al doilea mare lanţ de magazine de îmbrăcăminte din Europa, a fost desemnat cel mai valoros brand de pe continent, devansând companii precum Carrefour şi Ikea, potrivit primului clasament realizat de firma de consultanţă Interbrand în rândul retailerilor europeni.
Brandul companiei suedeze H&M valorează 10,37 miliarde de euro, devansând cu mult ocupantul poziţiei a doua, grupul francez Carrefour, a cărui marcă a fost evaluată la 6,6 miliarde de euro, se arată într-un articol publicat de Financial Times.
Totodată, marca retailerului suedez de mobilă Ikea valorează 6,5 miliarde de euro, fiind urmat de companiile britanice Tesco şi Marks&Spencer, cu 5,5 milioane euro, respectiv 5,1 miliarde de euro.
Potrivit Interbrand, companiile care au operaţiuni solide de vânzări sub marcă proprie au un brand mai valoros. Astfel, trei dintre primele cinci companii din top - H&M, Ikea, precum şi Marks&Spencer - comercializează produse sub marcă proprie.
Un brand puternic ajută companiile să îşi extindă cu succes operaţiunile la nivel internaţional, "întrucât acţionează ca un paşaport pentru crearea cererii pe noi pieţe", a declarat Jez Frampton, director general al Interbrand.
Dintre cele 25 de companii incluse în top, 11 sunt prezente şi în România, respectiv Carrefour, Ikea, Marks&Spencer, Zara, Boots, Auchan, Sephora, The Body Shop, Mango, Kaufland şi Rewe, în timp ce retailerii Lidl, C&A şi Aldi şi-au anunţat intenţia de a intra pe piaţa românească.