Piaţa ciocolatei ar putea creşte în acest an cu circa 10-20%, la 275-300 milioane de euro, ca urmare a creşterii consumului şi a investiţiilor, potrivit estimărilor directorului general al producătorului de profil Kraft Foods România, Peter Muller.
"Piaţa ciocolatei s-a ridicat în 2007 la circa 250 de milioane de euro, iar pentru acest an ne aşteptăm la o rată de creştere de două cifre. Firmele de cercetare prevăd o creştere mai mare de 20%, dar estimările noastre indică un avans sub acest nivel", a declarat, ieri, Muller într-o conferinţă de presă.
Tabletele de ciocolată reprezintă principalul segment al pieţei de profil, cu 80% din totalul vânzărilor, restul de 20% fiind acoperit de batoane şi praline.
Totodată, Muller a arătat că în România consumul anual de ciocolată, de aproape două kilograme per capita, este încă redus, având în vedere că în Europa de Vest acesta poate ajunge la 8-10 kilograme pe cap de locuitor.
Kraft Foods România, controlată de grupul american cu acelaşi nume, a lansat, ieri, noul ambalaj pentru tabletele de ciocolată premium. Astfel, ambalajul din plastic, care se poate resigila, a înlocuit vechiul ambalaj din folie de aluminiu şi hârtie.
Potrivit lui Muller, investiţia în noul ambalaj, realizată la mai multe fabrici de ciocolată ale grupului, a fost de câteva milioane de dolari. În prezent ciocolata ambalată în plastic este adusă din Germania, însă compania va începe în curând să producă o parte din sortimentele mărcii premium în noul ambalaj şi la fabrica de la Braşov.
Lansarea ambalajului va fi promovată de companie printr-o campanie care va include un spot TV, panotaj stradal, publicitate în presă şi la punctele de vânzare.
Marca premium de ciocolată a Kraft, prezentă pe toate cele trei segmente, deţine o cotă de aproximativ 20% din piaţa locală, după ce vânzările Kraft cu acest brand au crescut în 2007 cu aproximativ 40% faţă de anul precedent.
Potrivit lui Muller, vânzările Kraft Foods România au urcat anul trecut cu aproximativ 20% faţă de anul precedent. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate de ciocolată, dar compania a consemnat o creştere semnificativă şi pe segmentul de cafea.