Guvernul lucrează la ultimele modificări privind taxa auto după ce Comisia Europeană a solicitat ca noul sistem de calcul, corelat cu emisiile de carbon, să fie din nou revizuit prin introducerea criteriului CO2 şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4, cum a propus Executivul.
Executivul propusese ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată actuala formulă - conform normei de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree -, însă cu o creştere sensibilă a sumelor faţă de proiectul lansat în dezbatere în luna ianuarie.
Propunerea de taxare pe baza emisiilor de CO2 la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea sunt singurele maşini care au înscrise în documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru.
Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Comisiei Europene au negociat în ultimele două săptămâni asupra acestei formule, iar experţii europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3. Solicitarea Comisiei ridică o serie de probleme autorităţilor deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon, au declarat, ieri, surse guvernamentale.
"Guvernul încearcă acum să clarifice din punct de vedere tehnic soluţia prin care taxa pentru maşinile Euro 3, fără nivelul emisiilor de CO2 inclus în cartea tehnică, să fie totuşi calculată pe baza acestor emisii. Ordonanţa este definitivată, dar se lucrează încă la ultimele modificări ale anexei", au afirmat sursele citate.