Ministerul Comerţului şi Turismului va aloca în acest an circa 2,5 milioane de euro pentru participarea la manifestări expoziţionale de turism, organizate în ţară şi în străinătate, potrivit Programului anual de marketing şi promovare turistică a României, aprobat miercuri de Executiv.
Suma face parte din bugetul de şapte milioane de euro alocat de Guvern pentru programe de promovare turistică a României, având ca scop promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism în ţară şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
Participarea Ministerului pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale la aceste târguri va avea loc doar pe pieţele considerate "de interes", iar societăţile comerciale cu activităţi în turism, asociaţiile profesionale şi patronatele din domeniu, precum şi autorităţile administraţiei publice locale şi centrale, pot participa gratuit la aceste evenimente.
A doua sumă ca ordin de mărime din bugetul aprobat de Guvern se ridică la două milioane de euro şi este alocată pentru crearea brandului turistic al României. Această sumă vizează doar acţiunile din acest an ale ministerului, pentru că, potrivit actului normativ citat, crearea şi promovarea brandului turistic se va desfăşura în perioada 2008 - 2010.
În plus, o sumă de 70.000 de euro va fi alocată pentru achiziţia de servicii de consultanţă pentru crearea brandului turistic.
Reconstrucţia portalului www.romaniatravel.com, inclusiv publicitatea acestuia pe motoare de căutare pe internet va costa, de asemenea, 70.000 de euro.
Campania de publicitate pe piaţa internă pentru promovarea destinaţiilor turistice autohtone va costa 400.000 de euro, cu 10.000 de euro mai puţin decât suma care va fi alocată pentru publicitatea internaţională outdoor a ofertei turistice româneşti. O suma mai mică, 280.000 de euro, va fi destinată publicităţii outdoor pe piaţa internă.
Executivul a mai aprobat miercuri şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaţionale, servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal conform regulilor UE şi realizarea de achiziţii materiale documentare.