Vânzările de bere din România au urcat anul trecut cu 17,7%, la 20,6 milioane de hectolitri, potrivit estimărilor Patronatului Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România.
Din totalul vânzărilor, circa 15,75 milioane de hectolitri au fost obţinute de companiile multinaţionale (Heineken România, Ursus Breweries, InBev România şi United Romanian Breweries Bereprod), 3,5 milioane de hectolitri au fost livraţi de Bere Mureş şi European Food, iar livrările micilor producători s-au ridicat la 1,35 milioane de hectolitri.
"Consumul de bere a ajuns la media de 100 de litri pe an de locuitor, similar cu cel din ţările europene, fără ţările unde preponderent este consumul de vin, astfel că în 2008 nu vor mai creşte mult", a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, directorul general al patronatului, Vifor Verşescu.
Potrivit lui Verşescu, companiile multinaţionale nu vor înregistra în acest an creşteri mai mari de 5-7%, piaţa putând să înregistreze un avans de maxim 15%.
Creşterea pentru anul 2008 este susţinută şi de intrarea pe piaţa berii a producătorului de apă minerală şi băuturi răcoritoare Romaqua, care va începe producţia de bere la fabrica de la Sebeş, cu o capacitate de un milion de hectolitri pe an. Totodată, capacitatea de producţie a Bere Mureş ar urma să avanseze cu 400.000 - 500.000 de hectolitri.
Verşescu a adăugat că vânzările micilor producători au scăzut anul trecut cu 3,2%, la 1,35 de milioane de hectolitri, ca urmare a livrărilor de bere bulgărească, a plecării românilor la muncă în străinătate din zonele unde micii producători consemnau vânzări, respectiv zonele rurale din sudul României, periferiile oraşelor, dar şi a dificultăţii acestora de a-şi distribui produsele prin reţele internaţionale de retail.
În cazul firmelor care au capacităţi de producţie mai mici de 200.000 de hectolitri, scăderea în volum a vânzărilor s-a plasat anul trecut la 20%.
Potrivit reprezentanţilor Patronatului Societăţilor Independente, preţul berii ar putea creşte în acest an ca urmare a majorării tarifelor la materii prime, având în vedere că malţul şi hameiul din recolta aferentă anului trecut s-au scumpit, la malţ preţul chiar dublându-se.