Toyota Motor îşi va continua în 2008 expansiunea pe pieţele auto emergente, vizând un nou an de vânzări record, şi îşi va consolida poziţia ca cel mai mare constructor auto mondial, sporind decalajul faţă de General Motors (GM), transmite Reuters.
Grupul japonez, deja cel mai profitabil constructor auto la nivel mondial, intenţionează să vândă 9,85 milioane de vehicule în 2008, în creştere faţă de vânzările estimate pentru acest an, de 9,36 milioane de unităţi. Estimarea pentru anul 2007 este superioară celei aparţinând GM, de 9,2 milioane de vehicule.
Cu o linie de vehicule care include modele hibrid Camry şi Prius, Toyota a atras un număr tot mai mare de clienţi, atât pe pieţele emergente, cât şi pe cele mature, şi şi-a asigurat, în acelaşi timp, creşterea profiturilor, prin măsuri de reducere a costurilor.
Anul trecut, grupul Toyota, din care fac parte şi producătorii Daihatsu Motor şi Hino Motors, a devansat GM la volumul global al vânzărilor, excluzând vânzările companiei mixte chineze la care producătorul american deţine o participaţie minoritară.
Evaluat la 190 de miliarde de dolari, producătorul japonez ar putea majora anul viitor decalajul faţă de GM, pe măsură ce constructorul american îşi reduce producţia în America de Nord şi se pregăteşte de vânzarea diviziei de camioane de capacitate medie către Navistar International.
Expansiunea Toyota a fost accelerată în special pe pieţele auto emergente din China şi Rusia, runde vânzările companiei japoneze ar putea cumula 900.000 de vehicule în 2008, în creştere cu aproape 40%.
Grupul japonez şi-a extins unităţile de producţie şi a construit fabrici în toată lumea într-un ritm foarte alert, inclusiv un prim centru de construcţii auto în Rusia, inaugurat săptămâna trecută. În opinia directorilor Toyota, Rusia va fi în continuare motorul de expansiune a companiei în Europa, regiune în care constructorul auto intenţionează să îşi majoreze vânzările cu 2% în 2008, la 1,27 milioane de vehicule.
La nivel global, Toyota apreciază că va construi 9,95 milioane de vehicule în 2008, în creştere cu 5% faţă de anul actual.