Registrul Comerţului, în pauză
Registrul Comerţului şi Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF) nu vor elibera certificate de înregistrare şi certificate de înregistrare fiscală, în perioada 7-11 decembrie, ca urmare a relocării unor servere.
"În perioada 7 decembrie, ora 12:00 - 11 decembrie, ora 07:00, baza de date a Registrului contribuabililor va fi oprită", se arată într-un comunicat al ANAF.
Situaţia este determinată de mutarea serverelor din incintele provizorii în cele definitive în cadrul lucrărilor de reamenajare a sălilor calculatoarelor de la Direcţia Generală a Tehnologiei Informaţiei (DGTI).
În perioada menţionată, pagina de Internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF şi serviciile de mail vor funcţiona cu intermitenţe.
Cheltuieli mult mai mari în noiembrie
Ministerele Agriculturii, Educaţiei, Muncii şi Transporturilor au avut în noiembrie cheltuieli mult mai mari faţă de media lunară de până în octombrie şi au contribuit semnificativ la crearea deficitului de circa 1% din PIB după primele 11 luni, a declarat secretarul de stat în MEF Doina Dascălu.
"Aceste ministere au sărit în noiembrie cu sume foarte mari faţă de cheltuielile din perioada anterioară. Trebuie să vedem ce se va întâmpla în decembrie, dar vom fi foarte atenţi pe execuţie", a spus, ieri, Dascălu.
Ea a arătat că, oricum, prin rectificarea bugetară din noiembrie au fost incluse limite de cheltuieli, iar deficitul final nu ar putea depăşi nivelul programat, de 2,4% din PIB.
Profit la Poşta Română
Compania Naţională Poşta Română (CNPR) va încheia anul 2007 cu un profit brut de 6,85 milioane lei, mai redus de peste opt ori faţă de valoarea bugetată, de 58,4 milioane lei, din cauza majorării cheltuielilor operatorului poştal, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Comunicaţiilor.
Ordinul privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2007 al Companiei Naţionale Poşta Română este postat pe pagina web a Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI).
Poşta Română este cel mai mare operator de profil şi dispune de o reţea teritorială de 7.100 de oficii poştale, grupate în zece direcţii regionale.
Pasageri nemulţumiţi
Numărul reclamaţiilor depuse de pasagerii companiilor aeriene a crescut în 2006 cu 96% comparativ cu anul precedent, când au intrat în vigoare regulile UE privind întârzierile, anulările şi refuzarea îmbarcării, potrivit unui raport al Centrului European pentru Consumatori (ECC).
Datele sunt cuprinde într-un raport independent realizat de Reţeaua ECC în 27 de state europene, care analizează problemele cu care se confruntă unităţile ECC din Europa, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).
Centrele ECC au primit anul trecut 2.979 de reclamaţii din partea pasagerilor companiilor aeriene, dintre care 33% au fost legate de bagaje, 26% de anulări, 16% de întârzieri, 7% de refuzarea îmbarcării.
Reclamaţiile analizate în raport demonstrează că legislaţia privind drepturile pasagerilor companiilor aeriene nu sunt pe deplin respectate.