UPC - punctul de lucru din Suceava a fost amendat de către inspectorii OJPC cu 5.500 de lei, după ce la Protecţia Consumatorului au fost înregistrate o serie de reclamaţii la adresa societăţii menţionate.
Directorul OJPC, Elena Oanea, a declarat că „în mass-media şi pliantele publicitare prezentate consumatorilor la ghişeele UPC, societatea promova pachetul 3 Play Medium care include serviciul internet medium, UPC TV Small şi cont de e-mail”. Oferta respectivă era prezentată consumatorilor cu termen maxim de instalare de cinci zile lucrătoare şi cu caracteristicile prezentate în pliant.
Publicitate înşelătoare
Petiţionarul a fost determinat prin oferta prezentată să achiziţioneze serviciul respectiv şi a contractat, cu societatea UPC România SRL – punct de lucru Suceava, pachetul UPC 3 Play Medium, printr-un act adiţional la contractul de furnizare de servicii.
Deşi în pliant era scris termenul de cinci zile lucrătoare pentru instalarea serviciilor, petiţionarul nu a beneficiat de acestea nici după opt zile, fapt pentru care a înaintat o plângere la operatorul economic, de la care nu a primit nici un răspuns.
Ulterior, consumatorul s-a adresat la OJPC Suceava. Directorul Oanea a declarat că „la momentul cercetării celor reclamate, s-a constatat că pliantul publicitar era expus la ghişeele UPC România SRL – punct de lucru Suceava. Inspectorii OJPC Suceava au solicitat accesul la reţeaua de internet a societăţii (cu laptop-ul petiţionarului) constatându-se că acesta nu beneficiază de serviciile prevăzute în contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au apreciat că operatorul economic nu a informat complet consumatorul şi a folosit în promovarea serviciilor către acesta publicitate înşelătoare. Reclamaţia petiţionarului s-a dovedit a fi întemeiată, iar operatorul economic a fost sancţionat cu două amenzi contravenţionale, în cuantum total de 5.500 de lei.
Abaterile repetate duc la închiderea definitivă
Inspectorii OJPC au mai aplicat o amendă de 6.000 de lei şi societăţii RDS Suceava, care, deşi a încheiat cu un consumator un contract pentru furnizare de servicii de internet şi telefonie, acesta nu a mai beneficiat de serviciile operatorului economic, conform termenului prevăzut în contract.
Elena Oanea a declarat că „în urma discuţiei purtate cu reprezentantul societăţii reclamate s-a constatat că SC RCS-RDS SA a preluat societăţile de profil existente, reînnoind contractele cu toţi abonaţii acestora, fără a avea posibilitatea tehnică de a livra serviciile oferite prin contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au considerat că operatorul economic nu s-a comportat corect în relaţia cu consumatorul, folosind o practică comercială abuzivă, prin promovarea unui serviciu pe care ştia că este în imposibilitatea de a-l furniza.
“De asemenea, operatorul avea obligaţia de informa în mod complet, corect şi precis consumatorul asupra serviciilor oferite, astfel încât acesta să poată face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lui”, a mai precizat Elena Oanea.
Şefa OJPC a mai ţinut să îi avertizeze pe operatorii economici că „legislaţia permite ca după abateri repetate societăţile să fie amendate cu 25 de mii de lei şi cu închiderea definitivă”.