Copiii și tinerii din Ținutul Zimbrului, Țara Dornelor și Harghita au fost celebrați vineri, în cadrul Galei „Tineri în acțiune pentru ecoturism”, pentru proiectele inițiate pentru a descoperi patrimoniul local al zonelor în care trăiesc și pentru a învăța cum să contribuie la promovarea și valorificarea lui. Aceștia fac parte din cluburile GreenIMPACT, înființate în zone cu destinație ecoturistică de Fundația Noi Orizonturi, și care au misiunea de a promova patrimoniul local.
Gala „Tineri în acțiune pentru ecoturism” a oferit participanților - profesori, bibliotecari, primari, directori de școli, părinți, preoți și antreprenori din destinațiile ecoturistice - șansa de a admira, degusta, de a evalua, într-o șezătoare, produsele și serviciile gândite de tineri în proiectele implementate până acum.
”Copiii au nevoie de aripi, ca să țintească tot mai sus, dar și de rădăcini, ca să aibă un loc al lor”, a spus Mirela Verdeșescu, liderul clubului GreenIMPACT, de la Panaci, despre contribuția clubului în dezvoltarea tinerilor. Clubul pe care-l coordonează a contribuit la nașterea brandului comunei Panaci, cunoscută drept „Tărâmul izvoarelor”, după ce impacții au mobilizat întreaga comunitate să redescopere și amenajeze 17 izvoare cu apă minerală. Acesta este, de altfel, și motivul pentru care au primit un certificat de apreciere de la Fundația Noi Orizonturi, organizația care a lansat rețeaua de cluburi GreenIMPACT.
Din județ, au mai primit certificate de apreciere: “CSB GreenIMPACT” din Câmpulung Moldovenesc, ecodestinația Țara Dornelor, pentru amenajarea unui punct de belvedere care pune în valoare un obiectiv turistic local; “Cercetașii curioși” din Dorna Arini, ecodestinația Țara Dornelor, pentru implicarea unor turiști străini în activitățile de voluntariat ale clubului; “Cercetașii GreenIMPACT” din Dorna Candrenilor, ecodestinația Țara Dornelor, pentru că au readus la viață o casă tradițională amenajată ca muzeu.
Cluburile de inițiativă comunitară pentru tineri GreenIMPACT au sprijinul unor parteneri care cred în valoarea acestei inițiative – Romanian-American Foundation, Lidl Romania, Banca Transilvania, Fundația Orange, Trasmec și Rotary Visio – şi au misiunea de a promova patrimoniul local. Peste 600 de copii, majoritatea din mediul rural, învață astfel despre comorile pe care le au acasă și despre cum pot să le pună mai bine în valoare.
„În acest proces ei devin mai implicaţi, mai responsabili şi mai încrezători în forţele proprii, dobândind valori, atitudini şi abilităţi care pot să-i ajute cu adevărat în viață. Membrii cluburilor de inițiativă comunitară GreenIMPACT au lucrat împreună timp de aproape doi ani pentru a descoperi patrimoniul local al zonelor în care trăiesc și pentru a învăța cum să contribuie la promovarea și valorificarea lui. Inovăm și susținem modele de educație prin experiență, care-i împuternicesc pe tineri să se dezvolte pe sine, comunitatea și lumea în care trăiesc! Cu ajutorul acestora, copii şi tineri între 11 şi 19 ani devin mai implicaţi, mai responsabili şi mai încrezători în forţele proprii. Ei dobândesc valori, atitudini şi abilităţi care pot să-i ajute cu adevărat în viață”, au transmis organizatorii.