La Muzeul de Istorie Suceava se deschide marţi, 13 iunie a.c., la ora 12.00, expoziţia cu genericul „150 de ani de arheologie. Descoperiri, situri, personalităţi din Bucovina şi judeţul Suceava”.
Expoziţia este prezentată pe 24 de panouri
Expoziţia, care este prezentată pe 24 de panouri, îşi propune să informeze publicul cu privire la începutul şi evoluţia ştiinţei arheologiei din această zonă.
Câteva panouri se referă la diversele etape pe care le-a parcurs „ştiinţa hârleţului” (aşa cum i se spunea arheologiei în secolul al XIX-lea), fiind ilustrate cele mai importante personalităţi care au activat în Bucovina: Josef Szombathy, Raimund F. Kaindl, Karl A. Romstorfer, Dionisie Olinescu, alături de care se regăsesc cele mai valoroase dintre descoperirile din epocă.
De asemenea, sunt prezentate imagini din cadrul cercetărilor complexe de la Cetatea de Scaun a Sucevei, Curtea Domnească, siturile preistorice de la Baia şi Adâncata, precum şi din „mileniul întunecat” - aşezarea de la Poiana - Zvoriştea, datând din secolele VIII-IX.
Sunt trecute în revistă cele mai importante situri cercetate de arheologii suceveni, începând cu anii 1950-1960, când la Suceava a activat ilustrul profesor Ion Nestor (1905-1974), întemeietorul şcolii româneşti de arheologie medievală, precum şi cercetările de dată recentă.
Expoziţia face parte dintr-un proiect amplu, prin care Muzeul Bucovinei vine în întâmpinarea publicului larg
Expoziţia, care a fost realizată de dr. Bogdan Petru Niculică, dr. Monica Dejan şi Ştefan Dejan, în colaborare cu Biroul Educaţie, Marketing şi Comunicare (şef birou Iuliana Roşca) şi Serviciul Relaţii Publice şi Evenimente Muzeale (şef serviciu George Ostafi şi muzeograf Loredana Bortă), va putea fi vizionată în perioada 13-23 iunie, după care, timp de doi ani, va fi itinerată la diverse şcoli din judeţul Suceava.
Expoziţia face parte dintr-un proiect amplu prin care Muzeul Bucovinei vine în întâmpinarea publicului larg cu noutăţi, urmărind totodată diseminarea investigaţiilor arheologilor suceveni, în scopul dobândirii unor cunoştinţe complementare cu activitatea şcolară.