Teatrul Municipal „Matei Vişniec” Suceava va susţine astăzi, la Rădăuţi, în prezenţa dramaturgului Matei Vişniec şi a regizorului Octavian Jighirgiu, două spectacole în spaţii neconvenţionale: "Cărţile - Fabulă urbană", de Horia Gârbea, şi "Trenul de noapte", de Ioan Groşan. Ambele poartă semnătura regizorală a lui Octavian Jighirgiu, profesor la Universitatea de Arte “George Enescu” din Iaşi şi regizor cu o bogată experienţă.
Primul spectacol, "Cărţile - Fabulă urbană", de Horia Gârbea, va avea loc de la ora 16.00, pe strada Bogdan Vodă nr. 19. Din distribuţie fac parte Cosmin Panaite, Bogdan Cantauz, Diana Lazăr, Bogdan Amurăriţei, Clara Popadiuc, Cristina Florea, copilul Andrei Catrici, Liviu Rusu, Sebastian Raţiu.
Cunoscut pentru activitatea sa intensă de publicist şi autor de poezie, proză, teatru, critică literară şi teatrală, eseuri, cu un total de 12 piese, prezentat atât în ţară, cât şi peste hotare, Horia Gârbea a realizat de asemenea şi scenarii de film şi televiziune.
“Cărţile – Fabulă urbană” invită spectatorul să mediteze asupra rosturilor intelectualului în lumea contemporană. Conceput pentru spaţii neconvenţionale, spectacolul oferă publicului şansa de a participa la acţiunea dramatică, prin metodele specifice teatrului.
"Trenul de noapte", în gara dezafectată din Rădăuţi
De la ora 20.00, în gara dezafectată din Rădăuţi va avea loc reprezentaţia piesei "Trenul de noapte", de Ioan Groşan, din distribuţie făcând parte actorii Cătalin Ştefan Mândru, Sergiu Moraru, Delu Lucaci, Cristina Florea, Clara Popadiuc, iar coregrafia fiind asigurată de Lorette Enache.
Prozator, eseist şi dramaturg, Ioan Groşan a devenit cunoscut prin publicarea a două volume de povestiri de excepţie, „Caravana cinematografică” (1985) şi „Trenul de noapte” (1989), cărţi de referinţă care au marcat o epocă şi care au făcut din autorul lor unul din cei mai importanţi prozatori ai generaţiei sale.
Produs al unei conştiinţe postmoderniste, “Trenul de noapte” invită spectatorul la o investigare a propriilor abisuri, drame interioare şi a condiţiei umane. Conceput pentru un spaţiu inedit, spectacolul oferă publicului şansa de a intra în lumea onirică a spaţiului transtemporal, rupt de banalul cotidian, propunând o formă de metateatru.