La Galeriade Artă „Ion Irimescu” din municipiul Suceava s-a deschis luni expoziţia de acuarelă cu genericul „Jurnal de vacanţă - Veneţia”, realizată de artistul plastic sucevean Iulian Asimionesei.
O Veneţie acuarelată „acompaniată decent de câteva nuduri realizate în tehnica gravurii”
Veneţia, care, aşa cum a spus la vernisaj autorul lucrărilor, „constituie un subiect vizual exemplar pentru artişti”, este prezentată „într-o manieră mai colorată decât este în realitate”, fiind privită prin fereastra nostalgică a unei călătorii consumate.
O Veneţie acuarelată „acompaniată decent de câteva nuduri realizate în tehnica gravurii”, care accentuează parcă frustrarea despărţirii de Serenissima republică.
Prezentată de jurnalista şi scriitoarea Doina Cernica, expoziţia, care se adaugă întâlnirilor vizuale cu alte picturale meleaguri care i-au inspirat pe artiştii sucevenei (Balcic, Santorini, Amsterdam...), se remarcă prin „originala privire prin fereastră”, realizată prin decuparea în patru ochiuri a passepartout-ului din carton, care oferă privitorului secvenţe de sine stătătoare din compoziţia iniţială.
Fereastra, „marca Iulian Asimionesei” - „o distanţare în timp” şi „un prilej de meditaţie”
Fereastra, „marca Iulian Asimionesei”, aşa cum a accentuat Doina Cernica, reprezintă „o distanţare în timp” şi oferă „un prilej de meditaţie” privitorului care „citeşte” peisajul acvatic-urban al Veneţiei prin obstacolul înşelător al sticlei.
Şi iată cum sticla poate stârni rezonanţe, pentru că Iulian Asimionesei, ca absolvent al secţiei Sculptură din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” Iaşi, a fost fascinat de arta sticlei. Doina Cernica a semnalat însă şi altfel de rezonanţe - cu alţi artişti preocupaţi de Veneţia, ale căror influenţe se întrevăd prin ochiurile ferestrei propuse de Iulian Asimionesei („sugestii care valorizează lucrările”), dar şi cu nudurile gravate care completează expoziţia, autorul lucrărilor fiind un artist care cunoaşte bine corpul uman din experienţa tânărului absolvent al Liceului Sanitar Botoşani, care a renunţat la medicină în favoarea artei.
O expoziţie pe care Doina Cernica a apreciat-o ca fiind „o mărturisire artistică din locuri încărcate de mister, locuri cu ape şi corăbii”.