La Galeria de artă „Ion Irimescu” din municipiul Suceava, patru artişti plastici suceveni au adus cu lucrările lor mirajul luminii sudului de la Balcic.
Lumina aceea specială, „mierie” cum spunea cineva, specifică aşezării răsfirate în pantă pe malul Mării Negre, din zona care, între anii 1913-1940, se circumscria Cadrilaterului românesc, în care Regina Maria şi-a găsit refugiul ideal în „Cuibul singuratic”.
Patru artişti plastici suceveni, Lucia Puşcaşu, Gabrel Baban, Ovidiu Buzec şi Niculai Moroşan, îşi expun lucrările realizate la Balcic, loc estival de pelerinaj şi creaţie încă din perioada interbelică, unde au poposit Alexandru Satmari, Nicolae Tonitza, Iosif Iser, Francisc Şirato, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Jean Steriadi, Dumitru Ghiaţă...
Lucrările etalate în Galeria de artă „Ion Irimescu”, „compoziţii de grafică în tuşuri, baiţuri, culoare şi de pictură în tehnica acril, ulei, create prin structurări plastice, clasice sau moderne”, aşa cum precizează Lucia Puşcaşu, preşedinta filialei locale a Uniunii Artiştilor Plastici din România, decupează secvenţe din Balcicul de astăzi, care păstrează însă atmosfera patriarhală pe care a preţuit-o atât de mult Regina Maria, care şi-a lăsat acolo, după moarte, inima într-o casetă de argint.
Fie că sunt intitulate simplu „Balcic” sau „Castelul reginei”, „În grădina castelului”, „Vila prinţului Nicolae”, „Podul suspinelor”, „Muntele alb”, „Casa de pe faleză”, „Vedere spre port”, „Vase pescăreşti”, lucrările expuse, policrome sau sepia, sunt încărcate de magnetismul nostalgic al locului. Expoziţia din galeria suceveană se află încă la dispoziţia publicului vizitator, până la sfârşitul acestei săptămâni.