Şcoala Gimnazială Ipoteşti a găzduit vineri Cercul pedagogic al coordonatorilor de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare - componenta activităţi extraşcolare, coordonat de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava.
Au participat peste 40 de coordonatori de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare
Agenda cercului pedagogic a cuprins prezentarea şcolii, proiectarea activităţilor extraşcolare, o serie de activităţi demonstrative, diseminarea activităţilor extraşcolare şi, în final, o sesiune de concluzii în legătură cu întreaga activitate desfăşurată.
La cercul pedagogic au participat peste 40 de coordonatori de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare din judeţul Suceava.
În cadrul cercului a fost lansat Caietul metodic „Barometrul reuşitei şcolare” (Oferta activităţilor extraşcolare, nr. 6/2015), coordonat de inspectorul şcolar pentru educaţie permanentă, prof. Tatiana Vîntur, prof. Loredana Corjuc - coordonator de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare şi prof. Violeta Maria Cercel, directorul Şcolii Gimnaziale Ipoteşti.
Cerc de pictură, atelier de sculptură, club de lectură...
Aşa cum am aflat de la directorul unităţii şcolare, prof. Violeta Maria Cercel, „atât caietul metodic, cât şi activităţile demonstrative în care au fost implicaţi profesorii şi elevii şcolii au vizat o serie de modalităţi de acţiune şi activităţi extraşcolare, desfăşurate în contexte de învăţare formale şi nonformale, apelându-se la o varietate de activităţi”.
Între acestea s-au remarcat Cercul de pictură „Lumină, sunet şi culoare” - coordonat de prof. Lăcrămioara Avădănei şi prof. Mihai Lungoci, Atelierul de sculptură „Micii sculptori” - coordonat de prof. Toader Ignătescu, Clubul de lectură „Prietenii poveştilor” - coordonat de prof. Dana Lungoci şi prof. Dana Hladiuc.
Cu genericul „Salvaţi planeta!” a fost prezentată de elevi o scenetă sub coordonarea profesoarelor Simona Mirăuţi şi Cristina Airinei, şi s-a desfăşurat un concurs medieval (”Jocul medieval între interacţiune şi comunicare”), coordonat de prof. Marcel Catrinar.
„În şcoala în care am fost primiţi există suflet, determinare şi diversitate”
Ampla activitate de vineri s-a încheiat cu un jurnal al cercului pedagogic, în care participanţii au avut libertatea de a-şi exprima în scris, fără să-şi dezvăluie identitatea, gândurile şi impresiile. Iată câteva din consemnările participanţilor: „Azi, primăvara a sculptat momente frumoase la Şcoala Ipoteşti, spunând povestea muncii, a vieţii şi a bucuriei. La cercul de pictură m-au fascinat jocul nisipului şi înfiriparea artei. Am intrat într-un spaţiu de poveste. Am frământat idei şi emoţii alături de participanţi. Am numărat pagini frumoase, fiecare cu stropi de sudoare şi efort de creaţie. Am ascultat cum creşte altfel viaţa”; „În şcoala în care am fost primiţi există suflet, determinare şi diversitate. Mi-au plăcut activităţile din cadrul cercului de sculptură, vigoarea maestrului popular şi îndemânarea novicilor. Jocul medieval inedit şi foarte incitant pentru elevi mi-a trezit în minte filmul <Harry Potter> şi interesul pentru istorie al tuturor elevilor”.
„O şcoală veselă, plină de culoare, de energie pozitivă, de copii şi profesori harnici...”
„Am fost personaj într-o piesă de teatru - scrie unul dintre participanţi - am sculptat o mască într-un atelier în care meşterul, hâtru de felul lui, ne-a oferit o imagine eternizată a sinelui… Am cântat la acordeon, am fost un copac ce lupta pentru mediu, am dansat într-o superbă rochie medievală, am citit o poezie cu glas de ghiocel firav şi m-am eternizat în paginile unor reviste cu un palmares impresionant. Am fost alături de oameni calzi, colegii mei, şi de gazde, frumoase, delicate şi proaspete precum primăvara”.
„Am avut bucuria - consemnează în jurnalul ad-hoc al activităţii altcineva - ca într-o zi mohorâtă de martie să ajung într-o şcoală veselă, plină de culoare, de energie pozitivă, de copii şi profesori harnici. Am descoperit cu surpriză, uimire şi încântare (în egală măsură) un loc minunat, sfinţit de sufletele dascălilor, de dăruirea lor, de inocenţa şi frumuseţea elevilor. Comorile se ascund, de regulă, în locuri mici, departe, greu de ajuns, dar azi am găsit o comoară de şcoală la un pas de citadelă în care voi reveni cu drag ori de câte ori se va ivi ocazia.”
Şi, în final, o concluzie sintetică: „Muncă de echipă, realizată cu talent şi pasiune sub semnul excelenţei! Iniţiativă - Perseverenţă - Obiectivitate - Tenacitate - Exuberanţă - Strategii pertinente - Tinereţe - Inteligenţă. Căldură, cultură, artă!”