Două artiste plastice sucevene, Georgeta Gheorghiu şi Eugenia Goraş, au deschis, în intervalul 10-20 martie, pe simeze ieşene, expoziţia cu genericul „Semn şi Semnificaţie”.
Expoziţia de la Galeria de Artă „Theodor Pallady”, în cadrul căreia cele două artiste etalează lucrări de pictură, grafică şi tapiserie, a fost prezentată la vernisaj de criticul de artă Petru Bejan.
„Un proiect artistic cu titulatură generoasă”
Aşa cum a remarcat criticul de artă ieşean, „cele două artiste au ales drumul cultural spre un anume centru datorită tentaţiei de a recompune drumurile către locurile care le-au creat confortul afectiv”, revenind în oraşul studenţiei şi al maeştrilor care le-au format.
Artistele, „care fac cinste Moldovei şi Sucevei”, confirmă legătura pedagogică artistică cu Iaşiul, unde i-au avut ca maeştri pe Mihai Cămăruţ (Eugenia Goraş) şi Adrian Podoleanu (Georgeta Gheorghiu), reunindu-şi lucrările într-un „proiect artistic cu o titulatură generoasă”, în care „nota comună este abstractizarea şi simbolizarea cu particularităţile lor distinctive”.
Dacă Eugenia Goraş este prezentă cu „structuri voit ambigue, care creează promisiuni interpretative dintre cele mai interesante”, Georgeta Gheorghiu etalează lucrări la care „accentul pică pe simbolizare”.
„Cele două artiste caută forme expresive alternative, promiţătoare sub aspectul sugestiei şi densităţii semantice”
Eugenia Goraş, „o coloristă desăvârşită”, etalează compoziţii care se remarcă „printr-o abstractizare foarte bine asamblată cromatic”. Sunt compoziţii care aduc în atenţie semne (arce, cupole...), în care „culoarea şi forma se îmbină echilibrat şi armonios”.
Georgeta Gheorghiu aduce în atenţie structuri cu „detalii subtile”, cu „motive hieratice”, care „ne invită să plonjăm în imagine”.
„O surpriză plăcută - aşa cum a remarcat Petru Bejan - este faptul că cele două artiste îşi asumă deschiderea către limbaje originale, depăşind acea plasticitate convenţională, retorica peisajului obişnuit, a portretului şi caută forme expresive alternative, promiţătoare sub aspectul sugestiei şi densităţii semantice”.
Vernisajul a fost ornamentat cu un moment muzical (violoncel şi lăută), susţinut de Otilia Maria şi Constantin Lazăr.