Muzeul Obiceiurilor Populare din Bucovina din Gura Humorului a devenit, pentru câteva zile, un adevărat templu al umorului, prin etalarea unor expoziţii circumscrise celei de-a XXIII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Grafică Satirică şi Literatură Umoristică „Umor la Gura Humorului”.
Expoziţia-concurs „1+ 1= ?”, expoziţii de grafică veche, fotografie umoristică şi grafică satirică
Ca în fiecare an, în paralel cu expoziţia-concurs care etalează lucrările prezentate de participanţii la secţiunea de Grafică satirică (anul acesta au fost 173 de concurenţi din 40 de ţări), lucrări care la această ediţie au avut ca temă „1+ 1= ?”, în saloanele muzeului humorean s-au înşiruit câteva expoziţii de excepţie, câteva dintre ele cu lucrări din colecţiile care aparţin preşedintelui de onoare al festivalului, maestrul caricaturii Ştefan Popa POPA'S.
Este de remarcat expoziţia de grafică veche a revistei „Furnica” (din anii 1912 - 1913), o interesantă expoziţie de fotografie umoristică, dar şi expoziţiile care prezintă lucrările de grafică satirică ale lui Cătălin Bîlea, Sergiu Grapă, Gabriel Bratu sau Xu Xiao.
Ca şi în anii anteriori, un spaţiu de expunere a fost rezervat pentru etalarea lucrărilor regretatului artist humorean George Gavrilean.
O expoziţie absolut inedită: grafică de Marin Sorescu
O expoziţie absolut inedită a fost cea care reunea o serie de lucrări de grafică realizate de poetul, dramaturgul, prozatorul şi eseistul Marin Sorescu (1936 - 1996), care a avut o preocupare aparte pentru arta plastică, îndeosebi pentru pictură, cel care, urmărit din copilărie de pasiunea de a picta, mărturisea la un moment dat că „n-am avut timp să mă fac pictor, dar nici nu m-am lăsat de tot”.
Florin Rogneanu, directorul Muzeului de Artă Craiova, membru în juriul secţiunii de Grafică satirică a ediţiei din acest an la (ediţie la care a venit împreună cu un grafician oltean, şi el membru al juriului, care face caricatură de presă de peste şase decenii, Gabriel Bratu) a pledat magistral pentru Marin Sorescu, o personalitate fascinantă care scria cu mâna dreaptă, dar desena şi picta cu mâna stângă.
Expoziţie de obiecte absurde, grafică de carte şi o colecţie de clepsidre
Inedite au fost şi alte două expoziţii, cea de obiecte absurde, prezentată de prof. univ. dr. Cristian Cheşuţ, decanul Facultăţii de Arte Decorative şi Design din cadrul Universităţii de Artă şi Design din Cluj-Napoca (care a venit şi cu o superbă serie de grafică realizată pentru a ilustra volumul „Matei Bunul”, de Radu Ilarion Munteanu, carte apărută în acest an la Editura Limes), precum şi expoziţia care etala colecţia de clepsidre a scriitorului şi editorului clujean Dinu Virgil Ureche, cu genericul „Cu timpul pe masă! A fi sau a...măsura”, clepsidre de diverse mărimi, cu suporturi de o impresionantă diversitate realizate cu ingeniozitate din materiale diferite.
O colecţie de clepsidre menită parcă să-l contreze pe concitadinul său, scriitorul Cornel Udrea, care a venit la Gura Humorului nu doar în calitate de membru al juriului secţiunii de Literatură umoristică, ci şi ca autor de carte pentru lansarea volumul de „proză de tot râsul” cu titlul „Predau engleza fără profesor”, volum care are motto-ul „Chiar şi ceasurile stricate arată, de două ori pe zi, ora exactă”. Clepsidrele din colecţia lui Dinu Virgil Ureche sunt mai subtile.