La sfârşitul lunii trecute a fost lansat, în Aula Magna a Universității „Dunărea de Jos” din Galaţi, în cadrul celei de-a XXIII-a Conferinţe Naţionale a Asociaţiei Bibliotecarilor din România – „Biblioteca - tradiţie şi inovare”, cel mai la îndemână mijloc de informare biblioteconomică: „Ghidul Bibliotecilor Şcolare şi al Centrelor de Documentare şi Informare (CDI) din Învăţământul Preuniversitar Românesc”.
Coordonatoarea acestui ghid, al doilea după aproape 20 de ani de la editarea primului ghid de acest gen, este bibliotecara Casei Corpului Didactic (CCD) „G. Tofan” Suceava, profesoara Daniela Argatu. „Am lansat o lucrare de referință pentru bibliotecarii şcolari şi profesorii documentariști din România. Fiind coordonatoarea acestui ghid, mă bucur că am putut să fac cunoscută şi munca colegilor mei din judeţ. Acest gen de instrument s-a mai publicat acum 20 de ani şi reflectă situaţia de atunci”, ne-a spus Daniela Argatu.
Judeţul Suceava, bine reprezentat în acest ghid
Ghidul a fost realizat pe baza unui chestionar elaborat de Biblioteca Pedagogică Naţională „I. C. Petrescu” Bucureşti, făcut public pe 25 mai anul acesta. Centralizarea datelor a durat aproximativ trei luni, în paralel realizându-se şi varianta online a acestui ghid.
Profesoara Daniela Argatu ne-a spus că „județul Suceava este unul dintre judeţele bine reprezentate în acest ghid, din punct de vedere al structurilor la nivel preuniversitar, la toate cele trei tipuri de resurse identificate: umane (utilizatori numeroși, procentul foarte mare de bibliotecari şi responsabili CDI cu studii superioare de specialitate), materiale și financiare”.
Ghidul, în opinia coordonatoarei, „va putea să fixeze repere, pornind de la situaţia existentă la nivelul bibliotecilor școlare/CDI-urilor, pentru realizarea unei baze solide necesare conturării strategiilor de comunicare şi de imagine a bibliotecii şcolare/CDI-ului din România. Ghidul îşi propune în mod cert să devină un instrument de diagnosticare a informaţiei de interes pentru bibliotecarii şcolari/profesorii documentariști şi utilizatorii săi şi, de ce nu, de monitorizare și diseminare a exemplelor de bune practici”.
( 6 sep 2012, 13:47:15
Am avut onoarea de a o avea pe d-na Daniela Argatu profesoara de limba romana si trebuie sa recunosc ca desi anterior de a o avea profesoara nu am citit prea multe carti, dupa aceea am ajuns sa iubesc literatura.
Si acum dupa 10 ani imi aduc aminte cu cata ardoare vorbea d-na profesoara la orele de romana, de pilda, despre Eminescu cu toate ca majoritatea elevilor nu pareau a fi prezenti in acea sala de clasa.
Felicitari d-na Daniela Argatu pentru daruirea dvs.