Anul Caragiale îşi va găsi împlinirea la Suceava prin scoaterea de sub tipar a unui nou volum de teatru semnat de dramaturgul septuagenar George L. Ostafi.
18 piese de teatru „de scurt-metraj” şi 51 de satire în versuri
George L. Ostafi, care, cu un an în urmă, îşi lansa la Suceava cel de-al doilea volum de teatru cu titlul „Amprente pe flăcări”, are deja gata pentru tipar un al treilea volum, care cuprinde două segmente ce reunesc 18 piese de teatru „de scurt-metraj” şi 51 de satire în versuri, cuplete şi scheciuri pentru teatrul de cabaret şi stand up comedy.
Volumul, care este un omagiu adus lui I.L. Caragiale în anul în care se împlinesc 160 de ani de la naşterea scriitorului şi 100 de ani de la dispariţia acestuia, va fi cu siguranţă prizat de public, fie ca lectură, fie prin punerea în scenă şi interpretarea comediilor şi cupletelor.
Două secţiuni cu iz culinar, „Comedii la grătar” şi „Satire flambate”
Cu umoru-i caracteristic, George L. Ostafi (care, cu jumătate de secol în urmă îşi înscria numele pe afiş alături de cel al lui Caragiale - când, pe scena Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi se jucau spectacolele „Conu Leonida faţă cu reacţiunea”, farsă într-un act de I.L. Caragiale, şi „Ultima rădăcină”, piesă semnată de George L. Ostafi) ne propune câteva comedii, farse şi cuplete satirice cu subiecte decupate din contemporaneitate, dispuse în două secţiuni cu iz culinar, „Comedii la grătar” şi „Satire flambate”.
Veritabile mostre de umor scenic, care alcătuiesc împreună tabloul caricatural al României postdecembriste
Fie că este vorba de piesele de teatru „Coada de cal” („farsă hipică în două grajduri”), de „Ideologie la cazan” („comedie cu gust de ţuică”), „Vorbă de clacă” („comedie lângă căpiţă”) sau „Apocalipsa” („comedie pe şanţ”), sau de satirele versificate „Dilema lui Scaraoschi”, „Ce-ascunde mâţa cu laba”, „Plecaţi voi că venim noi”, „Ia bordura, na bordura”, „Testamentul beţivului” sau „Ce-am avut şi ce-am pierdut”, dramaturgul sucevean, cu calităţile compoziţionale ale pictorului „care este” (cum ar spune Vanghelie), ne oferă veritabile mostre de umor scenic, care alcătuiesc împreună tabloul caricatural al României postdecembriste.