Ropote de aplauze la finalul Concertului pentru Anul Nou, desfăşurat, vineri seară, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor Suceava.
Orchestra Filarmonicii de Stat Botoşani, sub bagheta magică a dirijorului Ioan Adrian Morar (din anul 1995, dirijor la Opera Naţională Română din Cluj-Napoca), a oferit, împreună cu invitatul special, tenorul ieşean, stabilit în Germania Daniel Magdal, o seară magică pentru sucevenii care au ales să fie prezenţi la primul eveniment cultural al anului.
Balerini, pe scena suceveană
Tabloul de excepţie conturat pe scena suceveană a fost completat de evoluţia celor patru balerini de la Opera Naţională Cluj-Napoca, Andreea Jura, Mazura Misawa (Japonia), Lucian Bacoiu şi Dan Haja (coregrafia a fost asigurată de maestrul coregraf Dan Orădan). Amfitrionul concertului, cel care le-a urat sucevenilor un an de bun augur (rostind câteva versuri adaptate dintr-o urătură), a fost actorul Volin Costin, de la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoşani.
Actorul i-a prezentat pe invitaţi şi a detaliat publicului din sală şi programul ales pentru concert, fragmente muzicale aparţinând lui J. Strauss, G. Verdi, R. Leoncavallo, A. Lara, J. Offenbach, G. Puccini, G. Rossini, E. di Capua.
Fragmente muzicale cunoscute
Concertul pentru Anul Nou 2012 a debutat cu un fragment din Uvertura operetei „Voievodul ţiganilor”, de J. Strauss, urmat de „Rigoletto”, aria Ducelui de Mantua (La donna e mobile...), de G. Verdi, în interpretarea tenorului Daniel Magdal. Ca la orice concert pentru Anul Nou, repertoriul ales de organizatori este unul accesibil, cu fragmente muzicale cunoscute de mare parte dintre melomani, piese ritmate, care te fac să pleci acasă, după spectacol, prin de optimism şi bună dispoziţie. Prima apariţie a balerinilor clujeni pe scena suceveană a fost în Polca „Tritsch – Tratsch”, de J. Strauss. Publicul i-a îndrăgit din prima clipă şi i-a aplaudat după fiecare participare: Polca „La vânătoare”, Valsul „Frumoasa Dunăre albastră”, Valsul „Imperial” Polca „Şampania” - J. Strauss sau Marşul lui Radetzky - J. Strauss – tatăl. Balerinii au schimbat mai multe ţinute, în funcţie de rolul pe care l-au interpretat pe scenă.
Aplaudaţi la scenă deschisă
Cu aplauze îndelungi a fost răsplătit şi tenorul Daniel Magdal, care a interpretat pe scena suceveană Canzonetta „Granada” – Augustin Lara, Opera „Turandot”, aria lui Calaf (Nessun dorma) – Giacomo Puccini şi bine cunoscuta canţonetă „O, sole mio!” (Che bella cosa...) – Eduardo di Capua.
Concertul s-a încheiat, după aproape două ore, cu Marşul lui Radetzky, la care a fost antrenat şi publicul, care a ţinut ritmul, prin aplauze. Tot cu aplauze, de această dată în picioare, şi-au luat rămas-bun sucevenii de la invitaţii care au fost rechemaţi de mai multe ori pe scenă: tenorul Daniel Magdal, tinerii balerini, actorul Volin Costin, dirijorul Ioan Adrian Morar şi membrii Orchestrei Filarmonicii din Botoşani.