Galeria de Artă „Ion Irimescu” din municipiul Suceava găzduieşte trei expoziţii personale de arte vizuale, organizate prin colaborarea filialelor din Suceava şi Iaşi a Uniunii Artiştilor Plastici din România.
Două expoziţii personale de pictură şi una de grafică şi sculptură
Două expoziţii personale de pictură şi una de grafică şi sculptură alcătuiesc împreună un parcurs expoziţional al cărui generic poate fi sugestiv doar prin simpla alăturare a celor trei titluri de prezentare.
Dacă Ofelia Huţul şi-a intitulat selecţia celor 12 lucrări de pictură „Interferenţe”, iar Raluca Hreniuc şi-a grupat piesele de grafică şi sculptură sub titlul „Concret”, Mariea Boz închide cercul expoziţional cu seria de tablouri numită „Imaginar”.
Aşadar trei ieşence, sau mai bine zis trei membre ale UAPR - Filiala Iaşi (pentru că doar două au origini ieşene, cea de-a treia avându-şi obârşia la Botoşani), ne propun un discurs plastic armonios în care putem remarca „Interferenţe”, între „Concret” şi „Imaginar”.
Trioul ieşean s-a grupat solidar în această formulă de susţinere reciprocă
Deşi potrivit calendarului galeriei cele trei expoziţii au fost programate să fie prezentate în serie, fiecare urmând să beneficieze de spaţiul pus la dispoziţie o perioadă de zece zile, trioul ieşean s-a grupat solidar organizându-se în această formulă de susţinere reciprocă, ocupând împreună frontul galeriei în intervalul cuprins între 20 iunie şi 23 iulie.
Prezente pentru prima oară cu expoziţii personale într-o galerie suceveană, Ofelia Huţul, Raluca Hreniuc şi Mariea Boz sunt legate nu doar prin apartenenţa la filiala de artă ieşeană, ci şi prin cea a participării comune la o serie de manifestări, cum ar fi Salonul Profesorilor de Arte Vizuale de la Iaşi sau Simpozionul internaţional A.R.T.E. (Arte - Reciclări - Terapii - Educaţii).
Un discurs vizual lipsit de stridenţe, într-un spaţiu saturat de feminitate
Cadre didactice de educaţie plastică, cele trei expozante şi-au etalat lucrările printr-un panotaj profesionist şi echilibrat, lucrările de pictură, grafică şi sculptură circumscriindu-se unui discurs vizual lipsit de stridenţe, într-un spaţiu saturat de feminitate.
Aparent fără compatibilităţi astrologice, două native în Scorpion (Mariea Boz şi Raluca Hreniuc), semn de apă, guvernat de Pluton, tainic şi curios, şi o nativă din Gemeni (Ofelia Huţul), semn de aer, guvernat de planeta Mercur, uşor adaptabil şi creativ, au găsit o formulă comună de prezentare, de intersectări de ritmuri şi vibraţii interioare.
Sistem de comunicare convingător, întrebări încifrate, baletul unor corpuri sculptate
Dacă despre Mariea Boz criticul de artă Valentin Ciucă scrie în medalionul pe care i l-a dedicat în „Dicţionarul ilustrat al artelor frumoase din Moldova” că „identifică în semnele simbolice ale picturii un sistem de comunicare emoţional şi convingător”, Ofelia Huţul (cu un doctorat în Estetică şi Filosofie), un spirit devorat de idei, ne confruntă cu întrebări încifrate în textura formelor imaginate.
Raluca Hreniuc, care aşa cum remarcă în acelaşi tom Valentin Ciucă „a pus accent pe arta desenului ca o premiză de asumare ulterioară a volumetriilor în spaţiu”, însufleţeşte perimetrul de expunere cu baletul tridimensional al unor corpuri sculptate.
O întâlnire reconfortantă cu creaţiile unor artiste plastice ieşene
Fie că privim „Înserarea”, „Mestecenii”, „Lacul” sau „Anotimpurile” cu „ferestre în suflet” ale Ofeliei Huţul, ecourile cromatice din „Conversaţie”, „Pasăre în cuib”, „Ritmuri vegetale” sau „Vară în Grecia” ale Mariei Boz, ori crochiurile feminine („Ipostaze”), dinamica trupurilor traforate în lemn („Dans”, „Zvelteţe”) şi piesele robuste, cioplite („Nud”, „Eva”) ale Ralucăi Hreniuc, suntem în faţa unei oferte artistice care suscită emoţie, care pretinde atenţie şi ne prilejuieşte o întâlnire reconfortantă cu creaţiile unor artiste plastice ieşene.