Cea de-a II-a ediţie a Concursului naţional „Poftiţi la teatru!”, care s-a desfăşurat vineri la Ipoteşti, manifestare care a antrenat peste 250 de preşcolari şi elevi din ciclul gimnazial şi primar de la unităţi de învăţământ din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ şi Suceava, a avut caracterul unui adevărat maraton. Concursul, organizat de Şcoala cu clasele I-VIII Ipoteşti, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, Compania Teatrală Bucovina şi Asociaţia Juventus, cu sprijinul Primăriei comunei Ipoteşti şi Oriflame România, a avut ca scop descoperirea şi afirmarea cât mai multor talente şi promovarea lor în competiţii de nivel naţional.
Secţiunile de concurs, juriul şi criteriile de evaluare
Coordonatorii manifestării, prof. Violeta Cercel, prof. Lăcrămioara Avădanei şi prof. Loredana Corjuc, ne-au semnalat faptul că din judeţul Suceava au participat copii de la grădiniţe şi şcoli din localităţile Capu Codrului, Câmpulung Moldovenesc, Dumbrăveni, Fălticeni, Fundu Moldovei, Grăniceşti, Păltinoasa, Salcea, Siret, Suceava şi Valea Moldovei. Talentul, seriozitatea, imaginaţia, creativitatea, pasiunea şi dăruirea au caracterizat personajele interpretate cu har şi spontaneitate de concurenţi, la toate secţiunile abordate în cadrul concursului (scenetă, parodie, monolog, dramatizare şi creaţie proprie).
Juriul, din care au făcut parte Brînduşa Dăscălescu - preşedintele Companiei Teatrale Bucovina, Cornel Grosar, preşedintele Asociaţiei Juventus, actriţa Cristina Bacal şi profesorul şi meşterul cioplitor Toader Ignătescu, a avut în vedere următoarele criterii de evaluare: piese adecvate vârstei copiilor, ritm, intonaţie şi mimică corespunzătoare mesajului transmis prin text, decoruri şi costume adecvate personajelor interpretate, coloană sonoră adecvată momentelor de spectacol, originalitatea interpretării.
Premiile pe secţiuni
Evoluţia micilor artişti a fost recompensată cu premii, diplome de participare, dulciuri, cărţi şi produse Oriflame.
Trofeul concursului a fost realizat de prof. Toader Ignătescu. Marele Premiu a fost obţinut de Şcoala cu clasele I -VIII Ipoteşti, cu piesa “Vizită” (prof. coordonatori Cristina Airinei şi Loredana Buculei).
La gimnaziu: locul I - Şcoala Nr. 7 Botoşani, cu piesa “Teza la limba română”(prof. coord. Loredana Carcea), locul II - Şcoala “Mihail Sadoveanu” Grăniceşti, cu piesa “ Ozana TV” (prof. coord. Maria Zaharie), locul III - Şcoala Văculeşti, cu piesa “Soacra cu trei nurori” (prof. coord. Elena Tomache, prof. coord. Maria Călinescu), menţiune - Şcoala Ipoteşti, piesa “Paşa Cucurigu”( prof. coordonatori Cristina Airinei şi Loredana Buculei).
La preşcolari: locul I - G.P.N. Horpaz, Iaşi, cu piesa “Şatra” (prof. coord. Constanţa Olaru), locul II - Şcoala Păltinoasa - piesa “Păcală şi zarzărele boierilor” (prof. coord. Angela Carpiuc), locul III - G.P.N. Grăniceşti - piesa “La cireşe” (prof. coord. Marcela Boghean).
Secţiunea monolog, gimnaziu şi înv. primar: locul I - Şcoala Capul Codrului, “Descântec” (prof. coord. Adina Orhean), locul II - Şcoala Nr. 3 “Mihail Sadoveanu” Fălticeni, “Sfat cu sora soarelui” (prof. coord. Mihaela Mărian), locul III - Şcoala Nr. 3 “Mihail Sadoveanu” Fălticeni, “ Duduia Lizuca găseşte casă bună în Dumbravă” (prof. coord. Mihaela Mărian).
Preşcolari: locul I - G.P.N. “Gulliver” Suceava “La cireşe” (prof. coord. Maria Ciuchea), locul II - G.P.N. “Gulliver” Suceava “Punguţa cu doi bani” (prof. coord. Maria Şmul), locul III G.P.N. “Luminiţa” Siret “La cireşe” (prof. coord. Adriana Costiuc). Interpretare, fete: locul I - Şcoala Nr. 7 “Octav Băncilă”, Botoşani - Ilinca Prisăcariu din piesa “Teza la limba română”, locul II - Şcoala Văculeşti - Ionică Raluca Mădălina, din piesa “Soacra cu trei nurori”, locul III - Şcoala Ipoteşti - Ariana Senciuc, din piesa “Vizită”.
Interpretare, băieţi: locul I - Şcoala Ipoteşti - Cornel Bucaciuc, din piesa “Vizită”, locul II - Şcoala Dumbrăveni - Adi Asoltanei, din piesa “La cireşe”, locul III - Şcoala Nr. 7 “Octav Băncilă”, Botoşani - Denis Scutelnicu, din piesa “În pas cu noi”.
Aşa cum ţin să precizeze organizatorii, în spatele rezultatelor obţinute sunt eforturile copiilor, ale dascălilor îndrumători şi, nu în ultimul rând, ale părinţilor.