În galeria din foaierul Auditoriumului „Joseph Schmidt” de la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava s-a deschis marţi, precedând recitalul vocal susţinut de soprana Georgeta Stoleriu, expoziţia organizată de Asociaţia de Artă „Nicolae Tonitza” (TAG - Tonitza Art Group), cu genericul „Static & Dinamic”.
„Electrocardiograma TAG, cu impulsuri sinuoase şi acceleraţii de ritm”
Expoziţia, la care, alături de cei doi invitaţi de la Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, Olga Godovaniuc şi Alexandru Racu, expun Oana Chinchişan, David Croitor, Marcela Gramatic, Cristina Iacob, Andreea Alexandra Juduc, Cristina Lauric, Alina Elena Lăzăreanu, Ionela Olaru, Ana-Maria Ovadiuc, Angelica Mirela Pagu, Liviana Pînzaru, Mihai Pînzaru PIM, Ioana Poiată, Gabriela Popoveniuc, Rodica Postolache şi George Şpaiuc, a fost apreciată la vernisaj ca fiind „o electrocardiogramă TAG, cu impulsuri sinuoase şi acceleraţii de ritm”.
Cristina Lauric, care a prezentat manifestarea, a subliniat faptul că TAG reprezintă o mişcare a unor artişti care „oscilează între naivismul epic şi impresionismul liric, cu uşoare tendinţe moderniste”, un „grup de boemi cu spirit liber” care este ghidat de Ana - Maria Ovadiuc, „o prezenţă feminină pe cât de firavă fizic, pe atât de puternică spiritual”.
Lucrări care sporesc capitalul de legitimare artistică a asociaţiei
Lucrările etalate (pictură, grafică, digital collage...) se adaugă şirului de creaţii ale membrilor TAG prezentate în expoziţiile anterioare sporind capitalul de legitimare artistică a asociaţiei.
Punând accentul pe individualitatea expozanţilor, pe diversitatea tehnicilor şi manierelor de lucru, pe impulsurile, tendinţele şi aşteptările fiecăruia, Cristina Lauric a „decodat” titluri de lucrări, a definit atitudini, a „tradus” mesaje artistice. O prezentare din care reţinem că Ana-Maria Ovadiuc sintetizează prin formă şi culoare „subtilităţile şi echilibrul interior”, că George Şpaiuc este „static prin definiţia formei şi dinamic prin culoare”, că Marcela Gramatic ne invită în „universul său abstract plin de contraste şi enigme”, iar Liviana Pînzaru, marcată de „trăiri zbuciumate”, uzează de un discurs care „evocă nevoia de schimbare a trăirilor sale sufleteşti”.
O expoziţie cu lucrări inegale ca valoare, care pe de o parte provoacă emoţional prin culori febrile sau tuşe impulsive, iar pe e altă parte deschide cărări de liniştire prin compoziţii riguroase şi empatice gradaţii tonale.