La Planetariul Catedrei de Geografie a Facultăţii de Istorie şi Geografie a Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava a avut loc ieri activitatea de evaluare finală a proiectului educaţional intitulat „Ocolul Sistemului Solar în 30 de zile”, proiect derulat pe parcursul a patru săptămâni de Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 4 Suceava, în parteneriat cu Planetariul universităţii sucevene.
Proiectul a antrenat pe parcursul derulării cca. 80 de elevi din clasele a IV-a
Aşa cum am aflat de la organizatori, activităţile proiectului (proiect care a antrenat pe parcursul derulării circa 80 de elevi din clasele a IV-a) au vizat petrecerea timpului liber în mod plăcut şi util, stârnirea interesului elevilor pentru astronomie şi fizică, implicarea elevilor şi a cadrelor didactice în domenii de cercetare ştiinţifică şi în activităţi de creaţie literară şi artistică pe teme ştiinţifice.
Activităţile, care s-au desfăşurat sub cupola Planetariului, au constat în proiecţii şi prezentări de materiale informative, întocmirea unui jurnal pentru portofoliul personal (jurnal completat pe parcursul derulării acţiunilor), executarea de desene cu tema „Călători în Cosmos”, realizarea unor experimente pentru stabilirea unor relaţii de tip cauză-efect, observaţii prin telescop, realizarea unor machete confecţionate din materiale reciclabile.
O lecţie interactivă şi interdisciplinară
Echipa de proiect (coordonatori, din partea Şcolii Nr. 4 - prof. Monica Simona Preda, iar din partea Planetariului - muzeograf Mariana Gavrilescu şi custode Tatiana Chideşa) au organizat ieri, la momentul de evaluare finală a proiectului, o lecţie aplicativă în cadrul cercului pedagogic şi o activitate demonstrativă, în cadrul cărora prof. Daniela Zofotă a susţinut un referat ştiinţifico-metodic cu genericul „Locul şi rolul demersului investigativ în formarea la elevi a competenţelor specifice ştiinţelor”, urmat de prezentarea, de către prof. Alina Stanciu, a unor publicaţii din domeniul ştiinţific.
O lecţie interactivă şi interdisciplinară la care, alături de elevii şi cadrele didactice implicate în proiect, au participat şi o serie de invitaţi, învăţători şi profesori care pot prelua şi pot aplica la clasă activităţi similare.
Diverse forme de exprimare artistică
Totodată, pe palierul de la etaj, a fost prezentată o expoziţie care etalează materialele realizate de copii pe parcursul derulării proiectului: desene cu tematică spaţială, „Jurnalele de călătorie în spaţiu” cu însemnările personale ale elevilor participanţi la proiect (cu portofoliile de imagini şi informaţii selectate din diverse surse), eseuri tematice, machete confecţionate din materiale reciclabile (navete spaţiale, farfurii zburătoare, reprezentări tridimensionale ale Sistemului Solar, dar şi macheta Planetariului sucevean sau reprezentări fanteziste ale unor fiinţe extraterestre).
Copiii s-au manifestat totodată prin diverse forme de exprimare artistică: teatru de umbre, dans, muzică, poezie, desen.