Prima expoziţie personală în cea mai mare galerie a urbei
Cea de-a patra manifestare expoziţională găzduită de la inaugurare de galeria de artă din marele centru comercial şi „cea de-a doua expoziţie de mare ţinută”, aşa cum a remarcat la vernisaj artista plastică Lucia Puşcaşu, preşedinta Filialei Suceava a Uniunii Artiştilor Plastici, reuneşte sub genericul „Poveste fără sfârşit” un număr total de 45 de lucrări de pictură şi grafică.
Autoarea lucrărilor, Camelia Rusu Sadovei, este prima creatoare din breasla artistică suceveană care se încumetă să prezinte o expoziţie personală în cea mai întinsă galerie a urbei, care dispune de un spaţiu de expunere de 230 mp.
O întâlnire spirituală cu universul rafinat al unei artiste consacrate
În prezenţa unui public numeros, care nu s-a lăsat aşteptat, criticul de artă ieşean Valentin Ciucă, prezent pentru prima dată la City Gallery (pentru care a avut cuvinte de apreciere: „În sfârşit, Suceava poate spune că are o adevărată galerie de artă!”) a salutat evenimentul, o „întâlnire spirituală” cu „universul rafinat” al unei artiste consacrate.
O artistă despre care scria, în lucrarea „Un secol de arte frumoase în Bucovina”, că „are capacitate inventivă, forţă de sugestie, manualitate, încât preferă tentaţiilor aleatorii suportul stabil al unei laborioase fantezii capabilă să inducă ideea organizării propriei lumi”.
Lucrări din care emană „o căldură a delicatului”
Provocând publicul la un exerciţiu de imaginaţie şi invitându-l într-o călătorie virtuală în timp în perioada de cristalizare a unor stiluri artistice decorative (Secession, Jugendstill, Art Nouveau), atunci când arta făcea „o reverenţă tandră” şi o întoarcere către natură, Valentin Ciucă a atras atenţia asupra atmosferei „uşor retro” din lucrările artistei, lucrări din care emană „o căldură a delicatului”.
O expoziţie, aşa cum a remarcat el, „unitară, coerentă prin viziune”, care se circumscrie unui „univers inspirat de realităţi controlabile emoţional”, în care vibrează „muzica sferelor”.
„Cum poţi să fii modern întorcându-te puţin înapoi”
O desfăşurare vizuală în care „timpul a fost suspendat în mod voluntar”, prin care artista ne oferă şi o reţetă: „Cum poţi să fii modern întorcându-te puţin înapoi”.
Valentin Ciucă a indicat ca centru de greutate al expoziţiei un autoportret, în care chipul Cameliei Rusu Sadovei glisează „între Madonă şi infantă spaniolă”.
O suită de naturi statice şi alegorii în care volumetriile şi elementele vegetale, brocarturile bogat ornamentate au accente care fac ca suprafeţele să vibreze, să creeze „o stare de vrajă”.
*
„O expoziţie - aşa cum a spus el la final - eveniment”, în care „fiecare imagine sugerează succesiuni baroce” şi pe care „a o privi sau a o comenta o sigură dată este prea puţin”.