Directorul general al Complexului Muzeal Bucovina, Constantin-Emil Ursu, a reliefat ieri, într-o conferinţă de presă organizată cu câteva ore înainte de deschiderea Festivalului de Artă Medievală „Ştefan cel Mare”, elementele de noutate din programul acestei ediţii, al cărei sponsor oficial este firma ORANGE.
Teatru şi tabără de corturi
Accentuând faptul că este cel de-al treilea an în care Cetatea de Scaun a Sucevei oferă cadrul de desfăşurare pentru festivalul medieval, care tinde să devină o manifestare urbană percepută şi apreciată la nivel naţional, Constantin-Emil Ursu a precizat că primele trei zile sunt dedicate teatrului, fiind prezentată, în două spectacole pe zi, de colectivul de actori ai Teatrului „Mihai Eminescu” din Botoşani, piesa „Apus de soare” de Barbu Ştefănescu Delavrancea.
O premieră va fi şi tabăra medievală cu corturi organizată în curtea exterioară a cetăţii de către Ordinul Cavalerilor de Mediaş, Asociaţia „Gladius Dei” din Sibiu şi Ordinul Cavalerilor Cetăţilor Bârsei.
Pălării ţuguiate de vrăjitoare, măşti şi arme medievale
Totodată, în acest an vizitatorii vor putea cumpăra, de la standurile şi de la comercianţii ambulanţi care se vor afla în cetate, îmbrăcăminte cu croială medievală, pălării ţuguiate de vrăjitoare, măşti şi diverse obiecte, între care şi arme medievale executate de „Hystorica” Zărneşti.
Poate una dintre cele mai spectaculoase scene nocturne prezentate în cadrul festivalului va fi cea a arderii vrăjitoarei, scenă în care vor fi aprinşi şase baloţi de paie.
Toţi copiii care vor veni în cetate vor primi, odată cu biletul de intrare, şi o hartă de orientare pentru concursul „Descoperiţi comoara”, concurs la care participanţii vor fi răsplătiţi cu dulciuri.