Viorel Dragomirescu, autorul expoziţiei inedite cu genericul „Evocări în sticlă şi marmură”, expoziţie care a prezentat pentru prima oară publicului sucevean o suită de cca. 60 de lucrări decorative, compoziţii, mozaicuri, colaje (realizate din fragmente de marmură, cristale mineralogice...) şi mini-vitralii, plachete şi piese utilitare (abajururi de veioze, plafoniere) executate din sticlă în tehnica Tiffany, s-a arătat impresionat de „Monumentul eroilor şi martirilor Bucovinei” la care lucrează artistul plastic Mircea Dăneasă.
Dialog despre arta aplicată
Mircea Dăneasă a fost cel care şi-a asumat prezentarea expoziţiei la vernisaj, statutul său de plastician recomandându-l atât în calitate de specialist în ceramică-sticlă care a practicat în domeniu (până în anul 1990 a fost designer la fabrica de sticlă din Suceava), cât şi de artist care a implicat Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” - unde este profesor - într-un proiect PHARE în parteneriat cu Universitatea Ştefan cel Mare, proiect intitulat „Centrul regional de arta sticlei”, în cadrul căruia a organizat, la galeria de Artă „Ion Irimescu” din municipiul Suceava, două expoziţii cu genericul „Arta sticlei”, cu exponate proiectate de el, executate atât de el cât şi de sticlarii suceveni, piese care fac dovadă de măiestrie profesională, obiectele de sticlă devenind din simple prezenţe utilitare piese înnobilate artistic. Viorel Dragomirescu şi Mircea Dăneasă au avut cu acest prilej un dialog foarte interesant despre arta aplicată.
Într-o etapă avansată de execuţie
După ce au acceptat împreună provocarea de a vorbi despre acest lucru şi în faţa camerei de filmat, pentru realizarea unei ediţii a emisiunii „Rezervaţia de cultură” de la Plus TV, cei doi au continuat discuţia la atelierul lui Mircea Dăneasă de pe strada Cernăuţi, acolo unde se află, într-o etapă avansată de execuţie, monumentul care va fi amplasat în centrul Sucevei.
Un monument despre care Viorel Dragomirescu, român stabilit în Germania de mai bine de trei decenii, s-a arătat foarte interesat, a cerut detalii şi a apreciat atât dimensiunile, cât şi concepţia şi realizarea artistică.