Constat că lumea începe să ia de bună basna cu asasinarea lui Eminescu. Citind şi răscitind sumedenia de articole dedicate oribilei asasinări a poetului nepereche, intri la idei şi suspicionezi întreaga alcătuire a istoriei literaturii române. Numai Eminescu să fi fost ucis? Aş! Dacă ţinem seama şi de celelalte asasinate scriitoriceşti denunţate de vajnicii detectivi amatori, începe să se rotunjească tot mai ameninţătoare imaginea unei naţii ce-şi hăcuieşte cu voluptate scriitorii! Luat de val, am încercat să demonstrez, folosind cam aceeaşi baterie de „argumente” în virtutea cărora Maiorescu este declarat mizerabil asasin, că şi lui Ion Creangă i s-au scurtat mişeleşte zilele (era spion rus: ascuns
Anunţam, în finalul acelei tablete, că am suspiciuni rezonabile privind şi asasinarea lui Caragiale. Ei bine, m-am documentat cum se cuvine şi am ajuns la concluzia că, până acum, românii au purtat ochelari de cal şi n-au ştiu să vadă infamele lucrături asasine cărora le-a căzut victimă floarea literaturii române, începând chiar de la borna zero – ciobanul din „Mioriţa”. Utilizând reputatele procedee deductive marca Poirot şi căutând cu fervoare adevărul biografic ascuns sub mantaua intereselor haine, am avut teribile revelaţii. Prima: Caragiale a fost neîndoielnic asasinat.
Chestiunea devine şi mai complicată din momentul în care avem revelaţia că autorul „Năpastei” a fost, neîndoielnic, spion german. Nu întâmplător semna, în „Constituţionalul”, cu pseudonimul Hans. De ce Hans şi nu Florea, Mitică, Nastratin, Tarzan, John, Ivan, Titircă? Fiindcă litera H de la acest Hans comunica cifrat agenturii adresa viitoare a lui Caragiale
Şi astfel Caragiale devenea de două ori mai deranjant: odată prin acuzele insuportabile aduse sistemului social-politic al vremii şi a doua oară prin apartenenţa la agentura de spionaj nemţească. Fireşte, ca şi Eminescu, trebuia grabnic asasinat. În cazul poetului, s-a recurs la „varianta lungă” (otrăvirea cu mercur ascunsă sub paravanul tratamentului din epocă); dramaturgul a fost doborât „mai scurt”, ca-ntr-o replică de teatru. Procedeul devine foarte clar dacă priviţi cunoscuta fotografie berlineză cu scriitorul sprijinit în umbrelă.
Cum mereu am fost protocronici, se pare că tot noi, românii, am inventat şi umbrela bulgărească. Cortina!