Au trecut şi acuzaţiile privind contribuţia la mineriada din 1990, astfel că Ion Iliescu e un om liniştit, numărându-şi cu mulţumire cei aproape 79 de trandafiri, pe care i-a prins în buchetul vieţii. E ca o multi-văduvă, care şi-a înhumat, într-un fel sau altul, nenumăraţii soţi hărăziţi într-un îndelungat şi gospodăros „curriculum vitae”.
De toţi însoţitorii săi din politică s-a ales praful... Corneliu Coposu nu-i decât un nume de bulevard; papionul lui Ion Raţiu zace lat în insectar; glasul lui Emil Constantinescu mai are un jalnic ecou doar în urechea Zoei Petre; Manolescu-i departe, peste mări şi ţări... Piaţa Universităţii e din nou doar o staţie oarecare de metrou; costumului în dungi al liberalului Cerveni i s-au cusut aripi de îngeraş; de Petre Roman nu-şi mai amintesc decât fetele mai masochiste de la Apaca... Regele Mihai îi trimite ilustrate viu colorate de la Versoix; Radu Câmpeanu s-a retras la pensiunea din parlament, unde-s trei mese pe zi plus menajul inclus...
Şi-ai lui, nepoţeii din partid, s-au rostuit cu toţii. Te uiţi la ei şi nu te mai saturi, cât sunt de pintenaţi, de bucălaţi şi de rotaţi, cât de frumos uguiesc solo şi în cor. Toţi s-au împlinit, toţi şi-au rotunjit contul kilogramelor, sub ochii săi, închişi cu viclenie. În definitiv, poate că ăsta-i secretul reuşitei în politică: să stabileşti, cu precizie elveţiană de ceasornicar, momentul când trebuie închişi ochii.
Atâta îl scoate din minţi: când cei pe care i-a făcut oameni trec pe lângă el, fără să-l salute cu respectul cuvenit. Câtă aroganţă! Atunci, îşi iese din pepeni, etalând câte o zborşire pedagogică.
După care, epuizat de efort, se întoarce în fotoliu, căscând uşor şi plescăind de plăcere, aţipind cu televizorul deschis, în hamacul ţesut din visele cele mai frumoase.