Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 28 iun 2008 - Anul XIII, nr. 150 (3831)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video
Mircea Radu IACOBAN

Mircea Radu IACOBAN


Să vezi şi să nu crezi!

Fiecare moare singur

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

În zbor săptămânile trec. Înfloresc teii. Ziua începe să scadă. Vara şi-a intrat în drepturi. Vin concediile, vacanţele, voiajurile... Cine să-şi mai amintească acea nenorocită zi de primăvară îngheţată, când sufletul lui Cezar Ivănescu a părăsit un biet trup chinuit, martirizat, spre a se întâlni undeva, în insula florilor Zante, cu umbra graţioasei treceri a lui Mihai Ursachi şi a celebra în ceruri, împreună cu Ioanid Romanescu, „poezia şi marii visători”, astfel refăcând, dincolo de hotarele acestei lumi, tripleta de aur a marii poezii ieşene? În zbor săptămânile trec şi constat că, deşi există cât se poate de clar două culpe, una morală, cealaltă medicală, ambele sever pedepsite de lege, nimeni nu întreprinde nimic!

Un  mare poet român a fost ucis de două ori: odată sufleteşte, printr-un denunţ calomnios, şi a doua oară trupeşte, printr-o conduită medicală iresponsabilă – ei, şi ce? A fost înmormântat cu onoruri  militare, gazetele au publicat necroloage... ajunge! Un adevărat strigăt disperat am primit, pe adresa redacţiei, din partea fiicei adoptive a poetului: „în această încercare sunt singură şi încărcată de o grea datorie morală faţă de Cezar Ivănescu (...) Încercarea de a afla adevărul este singura formă de supravieţuire pe care o pot accepta (...) Într-un fel, este şi o lecţie totală de morală, pe care o primesc cu umilinţă şi dragoste de la Cezar Ivănescu, de dincolo de moarte...”

Să n-o lăsăm chiar singură, atât de singură! Scrisoarea, tristă, demnă, impresionantă, se întinde pe mai bine de 5 pagini. Spaţiul rubricii nu îngăduie reproducerea integrală. Voi alege câteva pasaje semnificative. Primul dezvăluie atitudinea Uniunii Scriitorilor  (care, între altele, n-a fost reprezentată la înmormântare şi a refuzat depunerea decedatului în sediul din Calea Victoriei, după cum şi directorul Muzeului Literaturii a uimit printr-un refuz similar -  „Muzeul nu e capelă!”): „Am fost de faţă la discuţia care a avut loc în seara zilei de 4.02.2008 la sediul USR, unde Cezar Ivănescu era în greva foamei, între Cezar şi Nicolae Manolescu (...) tocmai plecare un echipaj al Salvării, iar Dl. Manolescu era foarte bine dispus şi se amuza, încurajându-l în derâdere: ’lasă, Cezare, nu ştii tu că aşa este Dinescu?’ Dl. Manolescu a ţinut-o tot în acest stil aparent jovial, lipsit de consistenţă şi de normalitate, cu toate că problemele care se puneau erau în fond foarte grave, de natură profund morală. Aceasta a fost reacţia conducerii USR la protestul unui scriitor important (n.n.: poetul cerea să vadă documentele care ar fi susţinut acuza de colaboraţionism) care nu a fost niciodată membru al nici unui partid, care nu a făcut nici un compromis...” Mai departe, sunt evocate atacurile venite la sfârşitul lui 2007 de la Iaşi, care „au vizat debarcarea lui de la Editura Junimea”, şi, mai ales, ştirea difuzată de Agenţia Newsin la 29 ian. 2008, completată cu declaraţia lui M. Dinescu la TV: „este securist... să plece de la Editura Junimea!” Culpa majoră fiind considerată „crima medicală” de la Bacău, „unde, dintr-o operaţie banală (de hemoroizi), care ar fi trebuit să dureze 15 minute, i s-a tras moartea, după două zile în care a fost lăsat să zacă în stare gravă (...) şi nu a avut parte „de un tratament corect şi eficient, nu i s-au făcut nici măcar investigaţiile absolut obligatorii, nu a fost evaluat pre-operator, a fost supus unei anestezii generale despre care nu am ştiut nici noi, membrii familiei, dar nici Cezar Ivănescu, care a fost dus precum mielul la tăiere...” Cât despre atitudinea Filialei ieşene a USR, fiica poetului relatează: atunci cînd Cezar a cerut sprijin în disputa cu CNSAS (de fapt, doar cu Dinescu, fiindcă restul membrilor Consiliului s-au declarat străini de grava acuză), preşedintele Filialei Iaşi „i-a spus: Unde sunteţi, domnule Ivănescu? La Bucureşti? Vă sun eu înapoi imediat.”

Nu l-a mai sunat niciodată.

Fiecare moare singur.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Fiecare moare singur.
 Vizualizări articol: FLOOD/SPAM | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.88/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.9 din 68 voturi
Fiecare moare singur4.9568

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Macar sa ai de ce trimis de
(28 iun 2008, 14:00:21
Se spune si despre marele Eminescu ca ar fi fost asasinat pe motive politice. S-a incercat dupa prea putin in a se afla adevarul. Ei si? Valoarea poetului si-a spus cuvantul. Nu spun ca Cezar Ivanescu nu merita mai mult dar cred ca va trebui sa murim singuri cu poeziile scrise de el. Nu inteleg de ce presa abia dupa se trezeste in aparatoare. De fapt cred ca nu suntem singuri cand murim, atunci se gasesc destui, ci suntem singuri in fata vietii. Cazul Cezar ivanescu arata daca mai era nevoie inca odata ca suntem uneori prea mici in fata maretiei nepasarii celor carora ar trebui sa le pese.
2.   !!!!!!!!!!! trimis de
(28 iun 2008, 14:55:17
Este admirabil gestul Domnului M.R.Iacoban de a nu lasa sa se astearna colbul uitarii peste cazul **** poetului Cezar Ivanescu. O moarte peste care se trece (sau s-a trecut) REVOLTATOR de usor! Cred ca fiica adoptiva a lui C.Ivanescu ar trebui sa se inarmeze cu un munte de rabdare si perseverenta. E regretabil ca nu se misca un pai pentru a se face cat de cat lumina in acest caz. Chiar asa de incomod sa fi fost Cezar Ivanescu incat sa nu se mai doreasca aflarea adevarului? Dumnezeule, printre ce soi de fiinte traim?!?
2.1  RE: !!!!!!!!!!! trimis de
(28 iun 2008, 14:58:19
corectie: cazul M O R T I I poetului
3.   Parerea mea trimis de
(28 iun 2008, 15:27:59
Cezar Ivanescu a fost o personalitate de exceptie a culturii romane! Cum e posibil sa nu se faca nici o investigatie in legatura cu moartea lui? E o chestiune de bun-simt (ca sa nu zic datorie morala) ca macar cei care i-au fost in preajma (colaboratori, colegi, amici, rude s.a.m.d.) sa se implice. Fata poetului Cezar Ivanescu trebuie sa fie sprijinita in toate demersurile sale.

Scrisoarea ar trebui sa fie publicata integral!

Iar paginile Monitorului de Suceava ar putea-o gazdui.

Felicitari pentru articol!

4.   Bravo trimis de
(28 iun 2008, 16:49:51
Salutara initiativa.
5.   NU E CORECT! trimis de
(28 iun 2008, 16:52:25
Nu e corect ca imaginea poetului sa fie maculata atat timp cat nu se aduc probe. S-a spus in presa ca a colaborat cu Securitatea. Care sunt DOVEZILE care stau la baza acestor afirmatii? Stiu ca CNSAS-ul nu a dat nici o confirmare. Deci?
6.   Cenzura trimis de
(28 iun 2008, 16:55:59
Exista cenzura.
7.   Grabire trimis de
(28 iun 2008, 17:13:51
Asa cum presa s-a grabit sa publice informatii despre presupusa colaborare cu securitatea, tot asa ar trebui sa se GRABEASCA sa publice si dovezile, in cazul in care exista. Daca nu, sa-i ia la intrebari pe ce stiu sa acuze cu usurinta, fara sa probeze. Din cauza acestor informatii a murit un om! Si ce Om! A trecut in lumea umbrelor, fara sa mai poata lupta pentru propria-i reabilitare. Cei ce au ramas in viata si l-au cunoscut pe Cezar Ivanescu sunt datori s-o faca.
8.   Cezar Ivanescu - Personalitate deplina a culturii trimis de
(28 iun 2008, 17:36:04
,,Artistul trebuie sa se situeze �ntr-un plan absolut si sa descrie groaza pe care o traieste omul de r�nd, suferitor �ntr-o lume condusa de prosti... Dupa disolutia acestei lumi a plutocratiei si a mafiocratiei, veni-va, poate, si Noua Era a noocratiei... P�na atunci �nsa artistul, ca bun crestin, trebuie sa fie impotriva puterii, �mpotriva sistemului... El ram�ne ultima salvare pentru omul de r�nd. El ram�ne vocea libera care trebuie sa urle �n desert chiar de-ar fi sa-si scuipe plam�nii cu ultimul strigat. De asta e artist. Ca vrea sa fie ca Dumnezeu, cum spunea Paul Klee, �doar l�nga Dumnezeu �mi aflu locul!�... Pai, daca stai l�nga Dumnezeu, comporta-te ca Dumnezeu, ce mai conteaza ca or sa te omoare, doar e stiut din Bhagavad-Gita, ca nimeni nu poate sa ucida si nu poate fi ucis..." (Cezar Ivanescu, interviu, 1996)
9.   Cezar Ivanescu - Scrisoare Preafericitului Daniel trimis de
(28 iun 2008, 17:40:15
Reproducem un fragment dintr-o scrisoare deschisa (postuma) adresata Patriarhului Rom�niei, Preafericitului Daniel:

Scrisoare deschisa Preafericitului Daniel (Parintele meu), Patriarhul Rom�niei

"Suntem �ntr-un ceas greu, Parinte, caci, iata, pleaca de l�nga noi oameni pe care i-am iubit si am uitat sa le spunem c�t de mult �i iubim si am gresit caci spun�ndu-le ne�ncetat i-am mai fi putut retine l�nga noi... Au plecat pe r�nd, Ovidiu Iuliu Moldovan, marele actor, George Pruteanu, actor si el si personaj shakespearean, si preot al limbii rom�ne si acum, pictorul Sabin Balasa, legat prin opera lui si prin m�na de tar�na a trupsorului lui de Destinul Moldovei si al Iasului de �nalt Prea Sfintia din scaunul Mitropolitan... Ne doare sufletul, Parinte, ca un obraz de copil palmuit... De ce at�ta moarte �n preajma �nvierii? Sa intonam Prohodul si sa-i urmam pe morti, cu inima usoara cu c�t suntem mai aproape de �nviere?"

10.   Oare de ce? trimis de
(28 iun 2008, 19:14:30
Cand Eugen Uricaru a primit verdict de colaborare din partea CNSAS, N. Manolescu l-a aparat si a continuat sa-l apere, chiar si dupa ce acesta a pierdut procesul prin care contesta respectiva decizie. Asadar, intr-un caz de politie politica validat oficial -si reconfirmat prin respingerea contestatiei lui Uricaru- Manolescu a luat o pozitie clara, sarindu-i in ajutor. Se stie de altfel ca cei doi sunt in relatii mai mult decat amicale. Probabil ca amandoi fac parte din aceeasi barca (ghiciti a cui barca!).

Nu la fel s-a purtat cu Cezar Ivanescu, in cazul caruia nu a existat niciun document oficial incriminant. Cu toate ca era primul care avea aceasta datorie (verificarile membrilor din conducerea USR au fost cerute de Consiliul USR, asadar decizia CNSAS ar fi trebuit sa fie adresata USR). Or nici USR, nici Cezar Ivanescu nu au primit nimic! De data asta insa Manolescu s-a facut ca ploua si n-a spus nicio vorbulita ca sa risipeasca zvonul calomnios. De ce oare?
11.   N. Manolescu?! biografia d-lui ne livreaza indicii trimis de
(28 iun 2008, 19:24:35
Va raspund eu... De fapt indiciile le veti primi din biografia domnului N. Manolescu

Domnul N. Manonescu, exmatriculat si reprimit imediat, pastrat la catedra, a predat ca si doamna M. Musca studentilor straini, a avut functii de conducere la Romania literara, a taiat si a spanzurat si inainte de chestiune, dar si dupa, ma refer desigur la asa-zisa revolutiune, dupa mineriada a fost primul care a inchinat un numar omagial distinsului masacrator al romanilor I. Iliescu - OM, si nimic mai mult... pare ca I. Iliescu era un mare scriitor, cel mai mare, OMUL, Scriitorul. Rusinos. Cum stiu si eu stiti si dvs., cu totii ne ascundem dupa degete... De altfel, in spatele cabalei initiate pe fata de Dinescu se afla N. Manolescu. Adevarul se va afla, desigur, mortul ramane mort, insa... si crima, crima...
12.   Raspuns trimis de
(28 iun 2008, 20:15:50
Motivul cel mai evident este ca, la alegerile viitoare, Cezar Ivanescu ar fi fost singurul contracandidat real la presedintia USR. Or USR -prin proprietatile sale, prin fondurile care i se varsa in pusculita, prin oportunitatile de care beneficiaza liderii ei si acolitii lor (de publicare si traducere, dar si burse, subventii, excursii afara, plus toate posturile importante in edituri, in presa culturala etc)- e o mina de aur, care nu trebuia scapata din mana. USR e si un centru de manipulare a constiintelor (stabilind si impunand canoane contrafacute si false ierarhii valorice), proces in care Manolescu este investit cu un rol important. De aceea Cezar Ivanescu ii statea ca un spin in ochi. In al doilea rand, indivizii din Iasi care ravneau ed. Junimea si luptau sa-l inlature pe Cezar Ivanescu de la conducerea ei sunt, pe fata sau in ascuns, tot devotatii servitori ai presedintelui USR. Exista,cu siguranta si alte motive necunoscute si pe care nu stiu daca le vom cunoaste vreodata.
12.1  RE: Raspuns trimis de
(28 iun 2008, 20:35:26
Aveti dreptate in totalitate!

Explicatia mea justifica doar comportamentul monstruos, de-a dreptul criminal al acestor indivizi. Istoria literaturii va nota faptul ca inca un mare scriitor a fost lichidat, cu voie, fara voie, dar inclin sa spun 'cu voie'. Cei din Iasi l-au vandut demult pe C. Ivanescu, l-au ucis, iar acum stau ca strigoii atarnati de cruce, aud ca se pozeaza prin cimitir, langa crucea maestrului, ca mormantul lui Ivanescu a devenit o destinatie turistica. Unu' Vasiliu, decent si crestin... l-am ruga sa fie chiar si mai crestin si sa se calugareasca... scutindu-ne astfel de circul ieftin de betivan pe care-l practica... Ii transmit sa nu uite: un geniu poate fi si mancat cu lingura, asta insa neasigurand nimanui cresterea talentului si nici macar a IQ-ului... Da, probabil, motivele celor care slujesc 'agenturili'... geniile sunt periculoase... mai ales daca au si caracter, caracterul produce moarte subita, determinata...
13.   Aveti dreptate! trimis de
(28 iun 2008, 20:26:49
Aveti dreptate in totalitate!

Explicatia mea justifica doar comportamentul monstruos, de-a dreptul criminal al acestor indivizi. Istoria literaturii va nota faptul ca inca un mare scriitor a fost lichiddat, cu voie, fara voie,, dar inclin sa spun 'cu voie'. Cei din Iasi l-au vandut demult pe C. Ivanescu, l-au ucis, iar acum stau ca strigoii atarnati de cruce, aud ca se pozeaza prin cimitir, langa crucea maestrului, ca mormantul lui Ivanescu a devenit o destinatie turistica. Unu' Vasiliu, decent si crestin... l-am ruga sa fie chiar si mai crestin si sa se calugareasca... scutindu-ne astfel de circul ieftin de betivan pe care-l practica... Ii transmit sa nu uite, un geniu poate fi si mancat cu lingura, asta insa neasigurand nimanui crestea talentului si nimic macar a IQ-ului... Da, probabil, motivele celor care slujesc 'agenturili'... geniile sunt periculoase... mai ales daca au si caracter, caracterul produce moarte subita, determinata...
14.   C.N.S.A.S. trimis de
(28 iun 2008, 20:55:41
Din cate stiu, Cezar Ivanescu nu s-a ferit deloc de C.N.S.A.S., dimpotriva. A cerut sa i se scoata dosarul, a cerut sa fie audiat public, a vrut ca intreaga opinie publica sa cunoasca decizia membrilor C.N.S.A.S. Mai mult decat atat ce putea sa ceara pentru a se face lumina asupra acuzatiilor aparute in presa?!? Toate astea, in conditiile in care astazi asistam la infiintarea unor comisii intrunite in Parlamentul Romaniei pentru a nu se incepe urmarirea penala in cazul unor politicieni care se feresc de justitie ca dracul de tamaie!
15.   CNSAS - INSTITUTIE CONSPIRATIVA trimis de
(28 iun 2008, 21:04:30
Cezar Ivanescu a cerut public:

"dosarul meu personal de la CNSAS s�-mi fie adus la USR, audierea mea s� fie

public� si la ea s� aib� acces presa si orice alte persoane ar fi interesate si bine�nteles verdictul s� fie comunicat �n aceleasi circumstante."

"membrii Colegiului CNSAS s� vin� �nsotiti de propriile dosare personale de la

CNSAS, de CV-uri si de livretul militar, c�ci exist�nd precedentul periculos cu

Mircea Dinescu [soldat fruntas la Securitate], este firesc s� am suspiciuni si �n privinta celorlalti membri ai Colegiului CNSAS."

"O sanctiune, care veti crede de cuviint�, din partea USR pentru Mircea Dinescu si

demararea unei anchete reale privind activitatea lui Mircea Dinescu �n perioada �n

care a fost presedinte al USR."

A cerut asta dl. MANOLESCU, DL. BASESCU. SI? Cui i-a pasat? Romania este o tara a imposturii, a hotiei si a nonvalorii. Astia ne duc si ne conduc la moarte sigura,
16.   Bravo Monitorului de Suceava! trimis de
(28 iun 2008, 21:14:04
Felicitari Monitorului de Suceava pentru aducerea in prim plan a acestui caz!

E mai mult decat evident faptul ca celor din Iasi prea putin le pasa de marele poet Cezar Ivanescu. Pana si aceasta indiferenta spune multe despre ce-i acolo!
17.   Biografia lui Manolescu - precizari trimis de
(28 iun 2008, 21:16:22
In anul I Manolescu a fost exmatriculat din motive politice (parintii lui fusesera membri PNL si, se pare, simpatizanti legionari). Cu toate ca, in epoca, asemenea motive erau extrem de grave si insemnau o stigmatizare pe viata, in mod inexplicabil, incepand chiar din anul urmator, Manolescu e reabilitat si reprimit in facultate.CE S-A INTAMPLAT ATUNCI? Ce i-a facut pe satrapii anilor 50 sa-i ierte lucruri pentru care alti intelectuali deveneau niste paria? Mai mult,imediat dupa absolvire i s-a oferit un post didactic universitar- cand, cu tinichelele lui, nu i s-ar fi ingaduit sa profeseze in nicio forma si la niciun nivel de invatamant. In toata perioada comunista s-a bucurat nu numai de functii la reviste de prima marime,dar si de un prestigiu profesional recunoscut de comunisti (pentru ca tocmai ei i-l construisera), astfel incat era considerat principalul lider de opinie in domeniul literar.

Parerea mea e ca Manolescu nu a fost informator Secu, ci a fost si este ofiter acop
18.   Lecturi suplimentare trimis de
(28 iun 2008, 21:49:16
Daca vreti sa aflati lucruri interesante despre Mircea Dinescu, cititi COMENTARIUL ultim intitulat STEFAN RADULESCU - MIRCEA DINESCU pe care-l gasiti la adresa:

http://www.ziarulcn.com/articol2846/%E2%80%9EDinescu-a-fost-complice-la-moartea-lui-Preda%E2%80%9C.htm

Despre MANOLESCU, despre atitudinea lui fata de deconspirarea colaborationistilor din USR si despre cum se comporta ca pe propria feuda la USR, cititi articolele lui Liviu Ioan Stoiciu, pe care le puteti accesa la:

http://www.tiuk.reea.net/lis.html

(Pe mana cui a incaput Uniunea Scriitorilor)

si la:

http://www.asymetria.org/modul

(�n cautarea onoarei pierdute a scriitorului rom�n...)

19.   DE LA PARIS, DE LA PARIS, DINESCU & MANOLESCU trimis de
(28 iun 2008, 22:09:29
Tinand cont de traseul dlui N. Manolescu domnia-sa pare mult mai mult decat un simplu informator. Este protejat 'de sus' de tot, dar nu de Dumnezeu, ci de serviciile secrete. Numai asa se explica reactiile pe care le are. Ambasador UNESCO. A transformat Alianta civica in PAC, a candidat la presedentia Romaniei, apara cu vehementa adevaratii securisti si lichideaza valorile nationale. Numarul din Romania literara, semnalat nu poate fi chiar o decizie inocenta a lui N. Manolescu. ci una de spalare a criminalului Iliescu, de 'inocentare' cum genial semnala Cezar Ivanescu. Dar Ivanescu a fost nenorocit, Manolescu domneste la Paris, acolo, acolo unde se fac jocurile murdare, vedeti declaratia lui Dinescu, de la Paris, din orasul luminilor, de acolo, lichideaza, mai nou, nemernicii cultura romana si valorile nationale.
20.   De ce? trimis de
(28 iun 2008, 22:11:34
De multe ori m-am intrebat ce cauta, in fond, Mircea Dinescu in C.N.S.A.S.? Cine l-a pus acolo sa "studieze"? Pot sa inteleg, de exemplu, prezenta domnului Constantin Ticu Dumitrescu. Dar Dinescu?!? Care e rolul lui? De ce el si nu altul?
21.   CEZAR IVANESCU - UN MAESTRU trimis de
(28 iun 2008, 22:21:25
Pe 24 aprilie Cezar Ivanescu a murit... Personalitate deplina a culturii rom�ne, anticomunist convins si scriitor total antisistem, Cezar Ivanescu a murit martirizat �n propria sa Tara, Tara Tatalui, pe 24 aprilie... (,,!Tu erai Tatal meu si noi copiii �ti spuneam Rusia... / Tatal dement cu epoleti si cu centura ca lesia... / Tu erai Tatal meu si noi copiii te uram si Mama, / ca ni l-ai pus tu pereti pe Stalin si-ai dat jos icoana!", Cezar Ivanescu, Tatal meu Rusia). ,,Sufletul uman nemuritor �ntrece cu mult o mie de sori. Lumina lui face c�t o mie de miliarde de sori. De aceea, nu exista pacat mai mare �n Univers dec�t sa batjocoresti Sufletul unui om", afirma Cezar Ivanescu
22.   Mesajul Testamentar al poetului trimis de
(28 iun 2008, 23:26:39
Pe YouTube se poate asculta Mesajul Testamentar al poetului Cezar Ivanescu.

Adresa este:

http://www.youtube.com/watch?v

22.1  RE: Mesajul Testamentar al poetului trimis de
(28 iun 2008, 23:28:23
continuarea adresei este ... v=YZ18z3hkIJ8
22.2  RE: Mesajul Testamentar al poetului trimis de
(28 iun 2008, 23:49:27
Asa este, precum a spus Cezar Ivanescu: nu exista pacat mai mare decat acela de a batjocori Sufletul unui om!
23.   Cifrele vorbesc trimis de
(29 iun 2008, 09:52:56
TOP ARTICOLE : Fiecare moare singur =5330 vizite Sucevence vindute cu 2oo euro.... =1646 Iese la suprafata rica dintre ****r si Baisanu =1205 Tinar electrocutat = 795 S-a trezit cu o masina furata....... = 757 D Daca cifrele va spun ceva mai mult decit orice comentariu ,inseamna ca nesperat,ne indreptam catre normalitate
24.   Cezar Ivanescu - Un martir al timpurilor noastre trimis de
(29 iun 2008, 10:15:21
Cezar Ivanescu a suferit nespus ca urmare a acuzatiilor profund nedrepte si nefondate lansate asa, �ntr-o doara, de la Paris, de domnul Mircea Dinescu..., a suferit cum numai un suflet mare o putea face. Dupa o viata �ntreaga traita �n onestitate, saracie si martiraj a fost nevoit, la v�rsta senectutii, sa �nfrunte un atac mediatic unic �n Rom�nia postdecembrista.

Dupa prigoana comunista a urmat teroarea postcomunista, de nedescris, �ncep�nd cu darea afara de la revista Luceafarul, prin desfacerea �n mod ilegal a contractului de munca de catre domnul Mircea Dinescu, continu�nd cu bataia crunta pe care ,,minerii" i-au administrat-o �n Sediul Societatii Scriitorilor Rom�ni de pe bulevardul Magheru..., si tot asa, �ntr-un crescendo de ne�nteles, p�na la ultimul atac si cel mai cumplit, care i-a determinat moral si social moartea, din 29 ianuarie 2008.
25.   Cezar Ivanescu, sa ne rugam, sa-i citim versurile trimis de
(29 iun 2008, 10:18:50
Cezar Ivanescu,

"Nu e vointa lui Dumnezeu �n el, daca el simte �n el ad�nc pe Domnul?

Ram�nem azi l�nga cei vii si �nfruntam totul,

batjocura si prastia Destinului, sau o pornim pe urmele acelor care

au cobor�t �n Moarte cum Domnul Nostru Iisus Hristos

s-a cobor�t la r�ndu-i printre morti?

�n bratele Tale, Doamne, �mi pun Sufletul!"

Emotionante randuri, cititi-le si aprindeti o lumanare in aceasta Sfanta Zi pentru Sufletul lui Cezar Ivanescu si pentru Sufletele tuturor Mortilor acestei lumi cumplite in care traim.
26.   Si sa-i ascultam poemele cantate trimis de
(29 iun 2008, 10:30:43
ascultati cateva poeme cantate/recitate de Cezar Ivanescu

sunt foarte, foarte frumoase

http://www.trilulilu.ro/petronius52/4170b5b74eb99c [asta-i tara de murit...]

http://www.trilulilu.ro/petronius52/d098b36f129580 [corabie]

Si uitati, nu exista pacat mai mare decat acela de a batjocori Sufletul unui om!

Asta au facut manolestii si dinestii vremurilor noastre au batjocorit in permanenta sufletele noastre, moarte si vii.

acum ei sunt marii si tarii acestei tarisoare, dar maine vor disparea in negura 'meandrelor concretului' absorbiti de haos alaturi de maestrul lor ilici iliescu.

http://www.trilulilu.ro/petronius52/abb96fd49771af [doina, oralitati]

http://www.trilulilu.ro/petronius52/d2720cc5b44d1d [zile care imi ucideti...]

http://www.trilulilu.ro/petron [sunt mure coapte...]
27.   Cezar Ivanescu - moartea unui maestru trimis de
(29 iun 2008, 11:20:45
http://www.trilulilu.ro/petron

Sunt mure coapte...

"Resemnat am primit cea de-a doua lovitur� �n moalele capului.

Si pentru-a m� convinge c� totul a fost vis am lins cu limba pic�turile de s�nge de pe pern� ce se l�teau ca florile c�nd se desfac !"

Cezar Iv�nescu, La Baaad (...iat� ce-am visat �ntr-o noapte...)

28.   Adio! trimis de
(29 iun 2008, 18:20:18
"... �mi dau seama, azi, ce rol groaznic de nefast joaca �n viata noastra acesti indivizi diabolici pe care-i toleram... Stiu ca anul acesta e decisiv si daca Dumnezeu va vrea sa fie si ultimul �n viata, vreau sa stii ca �ti multumesc pentru tot ceea ce ai facut pentru mine �n aceasta lume,... De acum trebuie sa traiesc mai aproape de duhul, voce si voia Domnului si sa-i �ntorc darurile prin ascultare. Voi face numai ceea ce Domnul �mi va sopti sa fac... (Cezar Ivanescu, 2 aprilie 2008, Iasi)

29.   Moartea poetului, o pierdere incomensurabila trimis de
(30 iun 2008, 12:52:35
Poet de geniu, in linie sfanta moldava, ucis de fratii sai moldavi.

Suflet generos si luminos, tradat de prietenii sai, din Iasi, din Bucuresti.

Nici acum dupa moartea sa acesti oameni nu au curajul sa isi asume, sa isi ceara smerit iertare. Unii tremura de frica legii, altii de frica lui Dumnezeu.

Fratilor, va intreb eu, a meritat bucata uscata de pane pe care ati primit-o in schimbul tradarii si uciderii unui OM?

A meritat, domnule Cassian, domnule Stancu, domnule Vasiliu, domnule Dinescu, domnule Manolescu, panea otravita a tradarii?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Alte articole semnate de:
Cătălin MIHULEAC
Cătălin MIHULEAC
Mircea Radu IACOBAN
Mircea Radu IACOBAN

 

 

RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei