Concluzii la sfârșitul celui de-al doilea an din cadrul proiectului finanțat prin programul ERASMUS+, al Liceului Tehnologic ”Vasile Deac” din Vatra Dornei:
În acest an s-au realizat 2 fluxuri de mobilități:
FLUXUL Idin cadrul stagiului de formare profesională, desfășurat în perioada 15-26 aprilie 2024, având ca grup țintă 22 de elevi însoțiți de 3 cadre didactice, dintre care: 8 elevi de la calificarea profesională mecanic auto au realizat un stagiu de practică la firma SINERGIA METAXAS KAI SIA EE (Katerini, Grecia) și 14 elevi de la calificările ospătar, chelner (vânzător) în unități de alimentație și bucătari ceau realizat un stagiu de practicăla firma TOURISTIKES KAI XENODOHIAKES EPIHEIREISEIS AKTI MUSSON AE (Katerini, Grecia). Organizația de sprijin a fost EURO EDUCATION SERVICES PC, Katerini, Grecia. Cazarea și servirea mesei participanților au avut loc în cele mai bune condiții la Hotelul Akti Mousson din Paralia Katerini.
Obiectivul general al mobilităților:
- dobândirea competențelor specializate în domeniul de pregătire profesională, în scopul creșterii oportunităților de angajare în domeniu după absolvire;
- dezvoltarea competențelor personale, culturale, civice, interculturale și lingvistice ale participantului, printr-o mobilitate europeană.
În timpul stagiului de practică participanții au executat activități practice prevăzute în programa școlară, pe modulele de practică ale calificărilor participanților.
Pe lângă activitățile practice participanții au avut un program cultural bogat. Astfel, participanții au vizitat Muntele Olimp, orașele Salonic, Katerini, Edesa, Pozar, mănăstirile Sf. Dionisie, Sf. Varlaam de pe Muntele Meteora, Sf. Efrem cel Nou și Sf. Dumitru din Salonic, au desfășurat activități sportive pe plajă și de dezvoltare personală.
FLUXUL 2 - Mobilități cadre didactice s-a desfășurat în perioada 20-24 mai 2024 Granada, Spania.
Grupul țintă a fost format din 5 cadre didactice VET, cu responsabilități de management sau în cadrul comisiilor care funcționează în unitatea de învățământ, acestea participând la activități de tip job-shadowing. Organizație intermediară a fost Universal Mobility SL (Granada, Spania), iar organizație de primire: Centrul de formare H. DE Mendoza, Granada.
Obiectivul general al mobilităților cadrelor didactice:
- dobândirea de experiență prin activități de formare în mediul internațional, pentru o capacitate crescută de a declanșa schimbări în ceea ce privește modernizarea și deschiderea internațională a școlii, referitoare la management, organizarea învățământului profesional, utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea învățării în EFP, educația ecologică și formarea comportamentelor sustenabile la elevi.
Și cum cultura este cea care ne înnobilează sufletul și mintea, ne-am bucurat să fim oaspeții acestor locuri minunate!
Prin proiectele Erasmus+ se pot realiza adevărate punți de legătură între diversele sisteme educaționale din Europa și nu numai. Astfel, am reușit să aflăm informații valoroase despre sistemele educaționale din Grecia și Spania și cel din România, înțelegând atât asemănările, cât și deosebirile dintre acestea. Este important să cunoaștem alte naționalități, valorile culturale ale acestora pentru a învăța în acest fel să le respectăm și să îmbrățișăm marea ”familie europeană”.
Prof. ing. Cristina Obadă