Școala Gimnazială Panaci, în parteneriat cu Universitatea ”Ștefan cel Mare” Suceava, a derulat Proiectul ”Copii și tineri integrați pentru o lume mai bună”, cu o durată de trei ani de zile. Proiectul a beneficiat de un grant în valoare de 1.212.665 euro oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare Locală.
Obiectivul proiectului a fost abordarea integrată și inovativă a unui grup țintă format din: copii și tineri cu cerințe educaționale speciale; copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii; cadre didactice și părinți/tutori ai copiilor aflați în situație de risc; profesioniști/voluntari din sfera serviciilor sociale; copii/tineri și părinții/tutorii lor care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, în vederea creșterii gradului de incluziune socială a copiilor din trei regiuni de dezvoltare din România (județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea).
Pe parcursul celor trei ani, au fost vizate o serie de activități care au avut în atenție copiii vulnerabili și persoanele care au interacționat direct cu aceștia: părinții și cadrele didactice.
Grupul țintă a fost format în fiecare an din elevii claselor a IV-a și a VIII-a, cărora le-au fost furnizate servicii de sprijin educațional de tip ”școală după școală”, care au constat în ore de pregătire suplimentară la Limba română și Matematică, în vederea îmbunătățirii situației școlare și a pregătirii mai temeinice pentru examenele de Evaluare Națională, la care, în ultimii doi ani, elevii noștri din clasele a VIII-a au promovat 100%.
Programul de pregătire a fost realizat de profesorii școlii noastre: Apopii Nicoleta, Asăndulesei Monica, Verdeșescu Buzilă Mirela și Verdeșescu Buzilă Sandu.
De asemenea, proiectul a oferit și alte tipuri de activități, precum cele sportive, recreative și creative, care au avut în vedere creșterea stimei de sine, activitatea 3.4 “Furnizare educație anti-discriminare, cetățenie activă și a promovării modelelor de succes”, prezentată de lector univ. dr. Marius Eși, și activitatea 3.5 “Furnizare educație pentru sănătate, igienă și nutriție”, susținută de lector univ. dr. Monica Turturean.
Părinții elevilor din grupul țintă au beneficiat de cursuri de educație parentală oferite de specialiștii din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Suceava. Toate cadrele didactice de la Școala Gimnazială Panaci au participat la un program de formare profesională ”Educație incluzivă”, pentru că unul din obiectivele proiectului a fost cel legat de integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă și o mai bună abordare a celor mai potrivite metode de lucru cu acești copii.
Desfășurarea acestui proiect în școala noastră a contribuit direct la îmbunătățirea procesului educațional, la o utilizare mai eficientă a resurselor umane existente, prin evidențierea necesității integrării și a menținerii în procesul de învățământ a copiilor cu diverse vulnerabilități, în vederea unei dezvoltări durabile și a egalității de șanse pentru toți, indiferent de mediul social căruia îi aparțin.
Dir. prof. Verdeșescu Buzilă Mirela
Prof. pr. Verdeșescu Buzilă Sandu
Școala Gimnazială Panaci