Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 19 mar 2024 - Anul XXIX, nr. 65 (8594)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Colțul cititorului

Proiectul ARSTEAMapp la Școala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava: un nou pas spre inovarea educației STEAM

În cadrul unei inițiative îndrăznețe de a transforma modul în care tinerii învață și interacționează cu cunoașterea, Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Suceava găzduiește un proiect revoluționar numit ARSTEAMapp.

Această inițiativă, care își propune să îmbunătățească educația elevilor cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani prin tehnici inovatoare bazate pe realitate augmentată, este parte a programului Erasmus+ și aduce împreună o echipă de profesori pasionați, Elena Matroana Hreciuc, coordonator de proiect, dr. Elena Luminița Martiniuc, director, Ionuț Bogdan Beligan, director adjunct, și Narcisa Mariana Tcaciuc, prof. de limba franceză și engleză.

Recent, între 4 și 8 martie 2024, a avut loc a treia întâlnire a proiectului la Colégio Luso-Francêsdin Porto, Portugalia, la care au participat coordonatorul proiectului, Elena Hreciuc, și profesorii Narcisa Mariana Tcaciuc și Ionuț Bogdan Beligan.

În cadrul acestei întâlniri, partenerii echipei ARSTEAMapp, Universitatea Burgos, Spania, Arnavutköy Korkmaz Yiğit Anatolian High School, Istanbul, Turcia, Colégio Luso-Francês, Portugalia, Școala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava, România, și Kveloce, Valencia, Spania, și-au canalizat schimbul de idei și strategii pe trei direcții constructive: optimizarea aplicației, dezvoltarea caietului de lucru pentru elevi, precum și a ghidului metodologic pentru profesori.

 

• Aplicația ARSTEAMapp, în care elevii au la dispoziție 20 de reproduceri 3D - clădiri de patrimoniu UNESCO și reprezentative pentru țările participante – Portugalia, România, Turcia și Spania, care vor fi activate cu un cod QR – marker folosind Realitatea Augmentatăși conținuturile STEAMconcepute de fiecare partener în parte, în limba engleză și traduse în cele 5 limbi naționale – portugheză, română, turcă și spaniolă.

S-au analizat toate componentele aplicației și s-au luat decizii de îmbunătățire a unor elemente de design sau de funcționalitate.

• Caietul de lucru interactiv, ce va însoți aplicația ARSTEAMapp, a fost gândit pentru a oferi elevilor o gamă diversificată de activități și jocuri menite să stimuleze procesul lor de învățare. Acest caiet va furniza nu mai puțin de 50 de moduri integrate prin care aceștia își vor putea valorifica cunoștințele STEAMdobândite prin utilizarea aplicației.

Elevii vor fi încurajați să exploreze, să experimenteze și să aplice cunoștințele lor în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii, având posibilitatea să își consolideze înțelegerea asupra conceptelor STEAMîntr-un mod interactiv și captivant.

Formarea gândirii critice și a celei creatoare va fi una dintre competențele de secol XXI vizate în acest proces educativ, în care elevii sunt încurajați să analizeze, să evalueze și să creeze soluții pentru provocările și problemele întâlnite.

• Ghidul Pedagogicdigital, care însoțește proiectul ARSTEAMapp,va fi o resursă comprehensivă, acoperind diferite domenii esențiale pentru îmbunătățirea educației prin metodologii inovatoare, care va cuprinde elemente inedite de pedagogie și design curricular: Integrarea Metodelor Active și Participative bazate pe metode consacrate, STEAM și Implementare Interdisciplinară cu accent pe conexiunile interdisciplinare pentru a promova experiențe de învățare interdisciplinare, Instrumente și Resurse Digitale care pot fi integrate fără probleme în practica lor didactică, îmbunătățind angajamentul și rezultatele de învățare pentru elevi, Tratarea Interdisciplinară a Patrimoniului Cultural European prin tehnologia AR(Realitate augmentată) oferind oportunități elevilor de a explora și aprecia patrimoniul lor cultural în timp ce se angajează cu disciplinele STEAM.

Profesorii vor fi echipați cu o aplicație educațională concepută special pentru disciplinele STEAM, permițându-le să utilizeze dispozitive mobile precum smartphone-urile și tabletele pentru a facilita experiențe interactive de învățare în sala de clasă, împuternicindu-i cu competente digitale valoroase. Ghidulva servi ca o resursă valoroasă pentru ca profesorii să își dezvolte propriile lor secvențe didactice STEAM, inspirându-se din cele mai bune practici conturate în cadrul ghidului.

Scopul final al acestui set integrat de resurse educaționale este de a pregăti viitorii membri ai societății digitale prin dezvoltarea unor competențe relevante pentru secolul XXI. Prin intermediul aplicației ARSTEAMappși al caietului de lucru interactiv, elevii vor fi încurajați să devină cetățeni activi, critici și creativi, pregătiți să facă față provocărilor și oportunităților din lumea modernă.

Proiectul ARSTEAMappeste conceput pentru a oferi o nouă perspectivă asupra educației, integrând tehnologia realității augmentate în materialele de învățare și procesele didactice pentru a stimula, prin utilizarea realității augmentate, interesul și implicarea elevilor în învățare, oferind oportunități egale de învățare pentru toți elevii, indiferent de stilurile lor individuale de învățare sau de resursele disponibile.

Proiectul ARSTEAMapp,inițiat și implementat la Școala Gimnazială ”Ion Creangă” din Suceava, reprezintă o inițiativă inovatoare care promite să transforme modul în care educația este livrată și receptată de către elevi și profesori. Prin integrarea tehnologiei realității augmentate în procesul de învățare, se deschid noi orizonturi pentru descoperirea și explorarea cunoașterii, consolidând astfel fundamentul pentru viitorul educației.

Elena M. Hreciuc

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proiectul ARSTEAMapp la Școala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava: un nou pas spre inovarea educației STEAM.
 Vizualizări articol: 604 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Proiectul ARSTEAMapp la Școala Gimnazială ”Ion Creangă” Suceava: un nou pas spre inovarea educației STEAM5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei