Proiectul „Case/Clase fără Bullying!” s-a desfășurat în cadrul săptămânii județene de prevenire a violenței în mediul școlar la Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu”, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Școala de Etichetă și Bune Maniere și Consiliul Școlar al Elevilor, cu scopul reducerii violenței în mediul școlar și familial.
Echipa de proiect: director prof. Alexandra Veronica Bejinaru, director adjunct prof. Elena Istrate, inspector pentru educație permanentă prof. Tatiana Vîntur, Margareta Lupașcu, trainer, formator specializat pe etichetă, protocol și ceremonial, coordonator de programe și proiecte educative școlare și extrașcolare prof. Gabriela-Parascheva Hisem, bibliotecar Alina Papuc, prof. Dana-Elena Trocin, prof. Doinița-Felicia Țolca, prof. Raluca Schipor-Baban, prof. Larisa-Georgiana Popa, prof. Nicoleta Ventoniuc, prof. Ciprian Hrețcanu și aproximativ 130 elevi din clasele a X-a și a XI-a.
Întâlnirea a debutat cu câteva momente muzicale deosebite interpretate de elevii: Stoenescu Ștefan - pian, îndrumat de prof. Laura Hreniuc, Cureleț Ana Maria - flaut, îndrumată de prof. Mihaela Săveanu, Alexandru Dragomirescu - chitară, îndrumat de prof. Ilie Zugrav, și Andrei Purdilă - pian, îndrumat de prof. Adriana Iftimiu. Inspector pentru educație permanentă Tatiana Vîntur ne-a împărtășit câteva idei despre responsabilitate, educație, siguranță, prevenție, emoție, comunicare și toleranță.
Tinerii creativi au participat la activitățile propuse de insp. școlar în cadrul atelierului ,,R.E.S.P.E.C.T. - Acasă și în Clasă”, un workshop antrenant în care s-a discutat despre educația din mediul familial vs. educația din mediul școlar, emoții, armonie și bineînțeles despre modurile în care putem oferi/primi respect.
Margareta Lupașcu, trainer, formator specializat pe etichetă, protocol și ceremonial, ne-a vorbit despre politețea inimii, înrudită cu dragostea, din care izvorăște cea mai firească politețe a manierelor.Aceasta a susținut o prezentare despre educație, autoeducație, responsabilitate, formare personală, empatie, îngăduință, valori, respectul de sine și respectul pentru ceilalți.
Interacțiunea cu elevii a fost continuă, prin întrebări bine puse și răspunsuri dintre cele mai bune, exemplificare a unor situații concrete de violență școlară, prin jocuri de rol, discuții. Scopul a fost ca elevii să fie provocați la a gândi critic, luând în calcul toate datele problemei, luând în calcul comportamentul manierat, ținând cont de demnitatea și valoarea personală și de importanța construirii unor relații armonioase între elevi, creării unei atmosfere amabile, prietenoase, politicoase în mediul școlar. La finalul activității elevii au înlocuit formulele de salut tradiționale consacrate cu o formulă nouă de salut:RESPECTUL, pentru sine și pentru ceilalți, este PREȚIOS!
CPPE Prof. Gabriela-Parascheva HISEM