La Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Suceava se desfăşoară activităţile Proiectului „Şcoala care ne place: încredere şi motivaţie pentru învăţare” (2018-2020), inclus în Programul educaţional „Erasmus+ KA1”. În perioada 19-23 august 2019, profesoarele Maria-Cristina Hetriuc, Rahila Cuşnir şi Mariana Mireuţă au participat la cursul „Abordări inovatoare pentru predare” (Innovative Approaches to Teaching), ţinut de ITC International Center, la Praga.
Cursul este un ghid practic conceput să ajute la îmbunătăţirea calităţii şi a eficacităţii procesului educaţional.
Activităţile didactice au avut ca scop încurajarea creativităţii, organizarea de proiecte, integrarea elevilor minoritari, utilizarea TIC ca instrument pentru dezvoltarea gândirii critice. Formatoarea, indianca SmritiVasistha, s-a dovedit o profesoară talentată şi cu simţul umorului, care a ştiut să creeze o atmosferă armonioasă şi de cooperare între profesorii cursanţi, veniţi din Danemarca, Cipru, Spania, Portugalia, Croaţia, Finlanda, Austria, România. Temele abordate au fost de impact: competenţele din secolul XXI, dezvoltarea gândirii critice şi creative; învăţarea bazată pe cercetare; jocurile didactice, utilizarea instrumentelor TIC pentru evaluare, pentru dezvoltarea creativităţii şi a gândirii critice; abordarea claselor multiculturale; adaptarea materialelor didactice la nevoile claselor diferenţiate, metacogniţia. Astfel, profesorii au găsit foarte utile şi atrăgătoare platformele educaţionale prezentate în cadrul cursului: https://busyteacher.org; https://edpuzzle.com; https://www.superteachertools.us; https://www.khanacademy.org; https://www.storyjumper.com; https://kahoot.com; http://www.quivervision.com; http://rubistar.4teachers.org/index.php; https://quizizz.com; https://get.plickers.com.
În plus, organizatorii au pus la dispoziţia cursanţilor un ghid foarte bine documentat, care a prezentat principalele obiective: Podul Carol, Centrul Vechi, Catedrala „Sf. Vitus”, Ceasul astronomic din turnul vechii Primării, Castelul Praga şi Strada de Aur etc. De asemenea, profesorii din România au fost încântaţi de arhitectura oraşului, de Casa care dansează, de Muzeul Kafka, de expoziţia Dali, precum şi de lucrările pictorilor impresionişti.
Aşadar, excursia la Praga a favorizat atât formarea profesională prin descoperirea unor noi metode de predare, prin schimbul de idei dintre profesori, cât şi deschiderea culturală inedită.